EMNER

Jaguar som bøssebil

Den nye Jaguar X-type sælger dårligere end forventet. Men nu har marketingafdelingen fundet en løsning på problemet: Jaguar skal bejle mere til bøsser og lesbiske - hovedsageligt i metropoler som New York og Los Angeles. Undersøgelser viser nemlig, at Jaguar er et attraktivt mærke for homoseksuelle, der ofte har høje indkomster og flair for luksusvarer. Alene i USA anslår man, at der findes 14 millioner bøsser og lesbiske, der årligt køber biler for næsten 3,5 milliarder kroner. Det kan blive til en del X-typer... Charmeoffensiven mod de homoseksuelle skal ses som led i Jaguars bestræbelser på at løsne op for det britiske, lidt stive image. Et andet er nye engelsksprogede annoncer, hvor Jaguar er udskiftet med det mundrette kælenavn "Jag". Den traditionsrige engelske bilfabrik har dog ikke fået helt løse håndled: Reklamerne til homoseksuelle er så underspillede, at de ikke skræmmer heteroseksuelle kunder væk.