Kamp om klejnerne i Skalborg

Efter at have været et selvstændig bageri i omkring 100 år har ejerne af Skalborg Bageri indgået samarbejdsaftale med Guldbageren. Det sker få måneder efter, at Dreisler Storkøb åbnede sin Drive In-bagerbutik på t

Caspar Birk
Tina Jakobsen har sammen med sin mand ejet Skalborg Bageri i syv år. Åbningen af drive in bageren på toppen af Skalborg Bakke skubbede på beslutningen om at opgive den selvstændige forretning og blive en del af Guldbageren-kæden.foto: claus søndberg
Aalborg 21. marts 2007 05:00

SKALBORG: I rigtig mange år, omkring 100 af slagsen, har borgere og andet godtfolk fra Skalborg og omegn købt deres morgenbrød og eftermiddagskage hos bageren i bunden af Skalborg Bakke. Det kan de fortsat, men nu er det ikke længere en selvstændig bagerforretning, men derimod en del af kæden Guldbageren. - Vi synes, at der skulle ske noget, og Guldbageren har et godt ry. Desuden havde de henvendt sig for et par år siden, men da afslog vi, siger Tina Jakobsen, der har haft bageriet de seneste syv år sammen med sin mand Jan. Men for nogle måneder siden skete der noget i den anden ende af bakken. Dreisler Storkøb åbnede sit Drive In-bagerbutik, og det kunne mærkes. - Vi har da kunnet mærke det på omsætningen, men samtidig har vi også mærket, at nyhedens interesse så småt er ved at dale. Vi har i hvert fald fået gang i butikken igen, siger Tina Jakobsen og fastslår, at man fra starten besluttede, at man ikke ville konkurrere på prisen, men derimod på kvaliteten. Og der kom henvendelsen fra Guldbageren ind i billedet. - Vi synes, at de har nogle gode produkter, såsom Onsdagssneglen og Fnuggi, deres fedtfattige rugbrød. Vi har jo fået adgang til en række opskrifter, som Guldbageren ejer rettighederne til, forklarer Tina Jakobsen. Som en del af kæden Guldbageren får man adgang til landsdækkende reklame, indkøbsrabatter, opskrifter, m.v. mod en månedlig ydelse. Endelig er bagerparret i gang med at modernisere butikken. - Vi har gjort butikken større, så kunderne har mere plads. Derudover skal vi have sat en stor skydedør af glas op, så dem, der kommer fra syd, har bedre mulighed for at se os. Det hjælper jo ikke noget, at de først får lyst til en kage, når de er kørt forbi, påpeger Tina Jakobsen. Vise ord, når konkurrenten ligger 200 meter oppe ad bakken.

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...