Kamp om kunder

Fræk og pågående kontakt virker - men der er en grænse

1
Galleri - Tryk og se alle billederne.

Galleri - Tryk og se alle billederne.

KLOKKERHOLM:Foruden at være et lokalt trækplaster er Klokkerholm Messen også en lille arena, hvor udstillere kæmper om kundernes opmærksomhed. Før messens gæster træder ind i arenaen, har udstillerne gjort talrige forberedelser. Stande er opstillet, så de tager sig imødekommende ud, det rigtige tøj er valgt til dagen og sindsstemningen er stemt som et musikinstrument til at spille den lifligste melodi. Der er smil på læberne.

Jens Christian Olesen kan ikke lade være med at grine på spørgsmålet om, hvad han laver.

- Jeg står og ser pæn ud, griner han.

Han er med sin kone, Ulla Vittinghoff, kranio-sakral terapeut og kostvejleder.

De har en åben stand for at give et åbent indtryk og nedbryde barrieren til de besøgende på messen.

- Jeg er nok den, der er god til at gå ud og fange folk. Det handler om at lade folk købe. De giver ofte selv argumenterne, og så handler det om at klappe i som en østers og lade dem selv fortælle, ellers kan en sælger godt ødelægge sit salg, siger Jens Christian Olesen.

- Det er vigtigt at være imødekommende, smilende og spørge ind til folk. Deres historie er vigtigt, for den kan jeg bruge i behandlingen, siger Ulla Vittinghoff og fortsætter:

- Mine kunder siger: ”jeg føler mig tryg i dine hænder”. De kunder kommer igen, siger hun.

Et andet sted på messen står Bente Nygaard og Birgitte Røgilds Lund, der er selvstændige forhandlere af Forever Living produkter.

De to forhandlere arbejder med at opbygge tillid og afvæbne fordomme om network marketing - at det er pyramidespil. De sørger for at have øjenkontakt, lytte nysgerrigt og spørge undersøgende til de besøgendes behov og evt. indbyde til kaffemøder, hvor kunderne, måske kommende sælgere, kan få svar på kritiske spørgsmål.

- Vi kigger folk i øjnene og er den bedste udgave af os selv. Alle forhandlere er selvstændige og vil gerne have en god forretning, derfor lægger vi vægt på at være ærlige og autentiske, siger Birgitte Røgilds Lund.

Birgitte Røgilds Lund har de seneste fem år oplevet, at de besøgende er lettere at få kontakt til, og de er blevet mere åbne for at købe hendes kvalitetsprodukter.

Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.


Breaking
Medier: Kendt nordjysk køkkenkæde styrer mod konkurs
Luk