Kampagne skal øge børns lyst til at læse

Læselystkampagne for børn mellem 7-14 år

Helle Mogensen
Man kan roligt bruge sommerferien på Morsø Folkebibliotek. Og så kan man endda vinde præmier ved at læse mange bøger og skrive anmeldelser af dem. Arkivfoto
Morsø 25. juni 2014 09:41

Mors: Der er præmier på højkant, i børnebibliotekernes læselystkampagne Sommerbogen 2014 for børn fra 7 til 14 år der foregår frem til 22. august. Kampagnen har som mål at motivere og inspirere børn til at læse bøger i deres sommerferie.

Læsning bliver med andre ord også denne sommer den helt store sommerferieaktivitet på børnebiblioteket på Morsø Folkebibliotek. Og der er frit valg mellem små præmier på gavehylden, når børnene har læst tre bøger og skrevet en kort anmeldelse af hver.

På de danske børnebibliotekers internetunivers pallesgavebod.dk kan børnene genbruge de tre boganmeldelser i hjemmesidens hovedkonkurrence, hvor der trækkes lod blandt anmeldelserne om en mulepose med iPad mini, bøger og merchandise. Der er også en præmie til den bedste indsendte anmeldelse.

- Sommerbogen, der har et konkurrenceelement indbygget samtidig med, at lysten er omdrejningspunktet i barnets valg af bøger, vil sandsynligvis tiltale rigtig mange børn, siger Henriette Lund, faglig konsulent i Nationalt Videncenter for Læsning, i en pressemeddelelse.

chat_bubble Kommentarer keyboard_arrow_down

Log ind for at kommentere.
Henter artikler...
Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...