Vesthimmerland

Kampagne skal sætte spot på godt børneliv

Vesthimmerland vil fortælle om mulighederne for børn og børnefamilier efter at have postet ekstra budgetpenge ind på området

I Vesthimmerlands Kommune får børneområdet fem millioner kroner ekstra i 2017 – fire millioner til bedre normeringer og en million til længere åbningstider. Den forlængede åbningstid fordeles med 4,5 timer ekstra om ugen i fire forskellige institutioner, én i hver af de store byer; Aars, Aalestrup, Farsø og Løgstør.

I Vesthimmerlands Kommune får børneområdet fem millioner kroner ekstra i 2017 – fire millioner til bedre normeringer og en million til længere åbningstider. Den forlængede åbningstid fordeles med 4,5 timer ekstra om ugen i fire forskellige institutioner, én i hver af de store byer; Aars, Aalestrup, Farsø og Løgstør.

VESTHIMMERLAND:Onsdag slår Vesthimmerlands Kommune en ny kampagne i gang, der skal fortæller om de rammer som børn og børnefamilier har i kommunen. Og Vesthimmerland har et godt budskab at få ud - som en af få kommuner i landet har man nemlig valgt at prioritere 0-5 års området med ekstra midler i 2017-budgettet.

Fem mio. kroner går til længere åbningstider, endnu bedre faciliteter, øget faglighed og flere hænder til børnene.

- Vi prioriterer rammerne for børnefamilier i Vesthimmerland, for børn er kommunens fremtid. Derfor opprioriterede vi i vores 2017-budget 0-5 års området med penge til længere åbningstider, endnu bedre faciliteter og flere hænder til vores børn. Hertil er arbejdsmarkedet også blevet mere fleksibelt, hvor flere virksomheder har bl.a. tre-holds-skift. Den udvikling skal vi tage højde for og indrette vores institutioner efter i den udstrækning, det er muligt, siger borgmester i Vesthimmerlands Kommune, Knud Kristensen i en pressemeddelelse, som kommunen har sendt ud forud for offentliggørelsen af blandt andet en video på facebook, der skal gøre opmærksom på mulighederne.

Budskabet sendes ud med logoet: "Vesthimmerland - Vores Hjemmebane - Dine Børn" - blandt andet via en streamer, der kan sættes i bagruden på bilen.

Derud over kommunen naturligvis gerne, at man dele videoen på de sociale medier.

"Vores Hjemmebane - Dine Børn" kampagnen vil være synlig i hele 2017.

Kommentarer


Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.