Detailhandel

Klistermærker er vejen til succes

Trine Vittrup fik en god idé til et nyt produkt, der nu findes på hylderne i A-Z og Bilka

1
Galleri - Tryk og se alle billederne.

Klistermærkerne skal sættes på sodavandsflasker og give børnefødselsdagen et ekstra pift. Dansk Supermarked faldt for det nye produkt, der nu sælges i Bilka og A-Z.foto: carl th. poulsen

SÆBY:Hvis man vil have succes i fremtiden, handler det om at få gode idéer. Sådan lyder mantraet i erhvervslivets top, og noget er der sikkert om snakken. I hvert fald var det en god idé, der åbnede porten til store kundegrupper for Trine Vittrup, iværksætter og ejer af Logo Kompagniet i Sæby. - Idéen fik jeg til min søns fire års fødselsdag. Min søster havde lavet nogle klistermærker af papir til at klistre på sodavandsflaskerene. Jeg tændte på idéen og arbejdede videre med konceptet. Slutproduktet er de klistermærker, som jeg sælger i dag, fortæller Trine Vittrup. Klistermærkerne giver børnefødselsdagen et ekstra pift. Og i Dansk Supermarked, der ejer Bilka, A-Z og Føtex, lod man sig hurtigt overbevise om, at Trine Vittrup havde udviklet et nyt produkt, der kan sælges. - Jeg fik en ordre på 54.000 klistermærker og 10 dage til at levere. Det var nogle hektiske dage, men ved venners og families hjælp gik det, fortæller Trine Vittrup. Ordre nummer to på yderligere 54.000 klistermærker er nu pakket og klar til levering. Denne gang er pakkearbejdet dog klaret af indsatte på Kragskovhede Statsfængsel. Klistermærkerne er i dag fast inventar på hylderne i A-Z og Bilka. I Sæby kan de dog også købes hos købmanden i Pakhuset på havnen. - Jeg kan ikke leve af klistermærkerne i dag. Men mit håb er at komme ud i flere butikker, for eksempel legetøjsforretninger og supermarkeder. Så på sigt kan idéen, håber jeg, kaste en god indtægt at sig, siger Trine Vittrup, der er i fuld gang med at udvikle sjove klistermærker til øl-flasker. Idéer har Trine Vittup i det hele taget nok af. Men hvilke skal man vælge ud og arbejde videre med? - Det kan også være svært. Men med hensyn til klistermærkerne havde jeg en god følelse indeni. Jeg var overbevist om, at jeg havde fat i noget, siger Trine Vittrup, der er uddannet pædagog og keramisk formgiver. Aftanden til livet som iværksætter og autodidakt grafisk designer kan synes lang. Men det gør ikke noget. - Det fede ved livet som iværksætter er, at man kan arbejde med sine egne idéer. Det er simpelthen utrolig spændende, selvom det hele nogle gange er kaotisk, konstaterer Trine Vittrup.