Købmandskurvens konkurrent

Hotelophold og oplevelser som firmajulegave

Grete Mill
Henning Bruun, Hotel Bellevue i Blokhus, og hans medarbejdere i Bellevue Tours sælger oplevelsesbeviser, der kan gøre det nemmere for arbejdsgivere og sjovere for medarbejderne at få en firmajulegave. Foto: Ajs Nielsen
Virksomhedsøkonomi 1. oktober 2006 06:00

BLOKHUS: Den traditionelle købmandskurv og den gode rødvin i julegave fra arbejdsgiveren til de ansatte har fået konkurrence. Den 33-årige hotel-og rejsebureauejer Henning Bruun, Hotel Bellevue i Blokhus og Bellevue Tours i Aalborg, har udviklet og udvidet et julegavekoncept inden for de 500 kr., der er grænsen for, at medarbejderen ikke skal betale skat af gaven. Han sælger oplevelsesbeviser. - De betragtes skattemæssigt som et naturaliegode, fordi de ikke kan byttes til penge i vores rejsebureau, der sælger dem, siger Henning Bruun, der fortsætter: - Medarbejderne får en overraskelse. Men hvor fedt er det også at ønske hinanden glædelig jul over gløgg i firmaet og hente den gave, man selv har bestilt? spørger han. Et oplevelsesbevis er rent fysisk et folde-ud-kort med en række tilbud, som den ansatte kan vælge imellem i ro og mag derhjemme. Det kan være en overnatning for to med morgenmad på et af 23 hoteller herhjemme og i Sverige og Tyskland. Eller det kan være en romantisk sejltur, en gourmetmiddag på restaurant for to, wellness, en vase eller noget andet. Arbejdsgiveren sammensætter tilbuddet ud fra en menuseddel og egne ønsker og Bellevue Tours ordner resten. Også påtrykt firmalogo og julehilsen på oplevelsesbeviset. - Udgangspunktet er, at arbejdsgiveren vælger tilbud, der ligger højst en times kørsel væk, siger Henning Bruun. Han og hans medarbejdere fandt nichen på julegavemarkedet for to år siden, da de søgte udveje for at få flere gæster på hotellet i Blokhus. Det hjalp på belægningsprocenten og flere hoteller kom med i ordningen. - Nu har vi fået konkurrenter. Derfor har vi udviklet julegavekonceptet med oplevelser. Der er noget for alle typer og aldre. I fjor solgt vi 60.000 gaver efter konceptet og en stor kunde som Nykredit har bestilt det igen i år. Det ser vi som en blåstempling. Henning Bruun sælger også luksuspakker med overnatning på det femstjernede Hotel d’Angleterre i København og Hotel Ritz i Paris, ferieophold og temarejser fra bl.a 75 butikker i Dansk Supermarked.

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...