Kørende reklame-søjler i trafikken

Annoncørerne får deres budskab ud på en opsigtsvækkende måde - og bilisterne får både 1000 kroner pr. måned og en beskyttelse af bilens lak ud af det.

Det er idéen bag AutoMedia Bilreklamer, som aalborgenseren Tim Larsen har oprettet i København, men som har til hensigt at blive landsdækkende. I denne måned kommer de første reklamebiler ud at køre. Du bestemmer Med inspiration fra USA, hvor det efterhånden er helt almindeligt med reklameudsmykkede privatbiler, tilbyder Tim Larsen nu konceptet herhjemme. Det kendes i forvejen især fra taxier og til dels fra firmabiler, mens det er nyt hvad angår privatbiler. - Fordelen er, at reklamen og målgruppen ved hjælp af vores udførlige database kan tilpasses efter hinanden. For eksempel kan man tænke sig en børnefamilie køre med en blereklame, der så meget ofte vil blive set ved vuggestuen, forklarer Tim Larsen. Han pointerer imidlertid, at man som bilist kun kommer ud at køre med reklamer, man kan sige god for. Til gengæld er der 1000 kroner om måneden lige ned i foret, mens den folie, som reklamen er trykt på, beskytter bilen bedre end nogen lakforsegling. Og så gør reklamen uden tvivl også bilen langt mindre interessant for tyveknægte. Gammel bil Mens det er et krav, at bilen mindst kører 1000 km om måneden - det er jo meningen, at reklamen skal ses - er der ingen krav til hverken bilens alder eller type: - Nogle kunder vil måske netop foretrække, at deres reklamer kommer til at sidde på ældre biler. Det afhænger helt af idéen med reklamen, fremhæver Tim Larsen. Han regner med at have 200-300 reklamebiler ude at køre i løbet af det første år og venter på sigt at komme op på 1000-1500 i hele landet. Ganske vist lægger han ud i København, men hvis kunderne ønsker det, kan der også vise sig reklamebiler i den nordjyske trafik eller andre steder i landet i løbet af meget kort tid.