Kommune afviser påstand om klageregn

Aalborg Kommune har kun fundet dokumentation for seks klager fra pårørende på Fremtidens Plejehjem

Arkivfoto

Arkivfoto

AALBORG:Den tidligere leder af Fremtidens Plejehjem, Christian Johnson, havde i et høringssvar i forbindelse med sin opsigelse beskrevet en regn af klager fra de pårørende på plejehjemmet. Cirka 50 klager skulle være kommet ind i løbet af hans to måneder på posten.

Men den påstand afviser Aalborg Kommune nu som grundløst - tværtimod kan de, blandt andet efter at have åbnet den tidligere leders arbejdsmail, se, at der kun er skriftlig dokumentation for sammenlagt fire klager tilgået forvaltningen, mens der er dokumentation for to klager fra pårørende til Fremtidens Plejehjems ledelse.

Alle klager kendt af forvaltningen og er under klagebehandling.

Har åbnet leders mail

Aalborg Kommunes Ældre- og Handicapforvaltning har desuden gennemset samtlige beboeres omsorgsjournaler, hvor sådanne klager normalt registreres - men der er ikke registreret klager i journalerne.

Aalborg Kommune forklarer, at det har været nødvendigt at åbne Christian Johnsons mail - som har været lukket ned - for at finde de nødvendige oplysninger.

Christian Johnson og Dansk Sygeplejeråd har været inviteret til at hjælpe i jagten på klagerne, men de har ikke haft mulighed for at deltage inden for den tidsfrist, der var stillet op klokken otte i dag, tirsdag.

En kontorchef og en jurist ved Aalborg Kommune har gennemgået alle arbejdsmæssige mails for at finde eventuelle klager i Christian Johnsons mailboks – al korrespondance der har haft karakter af privat, er ikke åbnet. Det fremgår af deres undersøgelse, at der ikke findes klager i mailboksen.

Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.


Forsiden