EMNER

Kommunen er ikke så flexibel

HJEMMEPLEJE:Da jeg har fibromyalgi, dårlig ryg og andet og ikke klarer nogen form for overanstrengelse modtager jeg kommunal rengøringshjælp hver 14 dag. Jeg har tidligere modtaget rengøringshjælp fra Jysk Service, men besluttede mig til at "komme tilbage" til den kommunale rengøringshjælp, men var i mellemtiden blevet slettet i systemet? Jeg henvendte mig til daværende "Den åbne linje", hvor jeg fik en effektiv og flot hjælp! Jeg må tilstå, at Jysk Service er mere flexibel (som skrevet i NORDJYSKE Stiftstidende 13. februar). Jeg var uheldig med en yngre medarbejder der, og fik straks en moden voksen medarbejder stillet til rådighed. Fint osv. Jeg må erkende, at Aalborg Kommune ikke er særlig flexibel i mange situationer! Hvis rengøringsassistenterne f.eks. er syge, er på kursus eller andet, får vi ingen besked om det. Det gjorde vi for 6-7 år siden. Aalborg Kommune har nogle til tider temmelig firkantede holdninger, med til tider for stressede uengagerede medarbejdere, som måske burde have nedsat arbejdstid, gode kursustilbud, være mere engagerede hos den enkelte bruger, og være klar over, at det faktisk er syge mennesker i hvis hjem, vi skal udsættes for deres stress. Det skal så tilføjes, at trods forskellige rengøringshjælpere (fastsansatte og bistandsklienter osv.) har jeg også oplevet unge, søde og arbejdsivrige hjælpere hos mig. Nogle er nu under uddannelse f.eks. Jo mere flexibilitet og respekt for hver enkelt bruger i Aalborg Kommunale rengøring, sætte mennesket som helhed i centrum, ville være rart! Jeg ser ikke syg ud, men er det!. Samtidig er jeg taknemlig for at jeg dog kan modtage rengøringshjælp hver 14 dag, selv om hjælp, plejebistand og andet var betydelig bedre for år tilbage.' Jeg håber, alle brugere i Aalborg Kommune får den fornødne hjælp de har brug for. Vi har ikke selv valgt vores forskellige sygdomme, nedslithed, brækkede lemmer, og hvad der ellers er.