Kommunen går til filmen

Brandingkampagne giver bonus

Esben Heine
Maria og Jakob får en helt fantastisk modtagelse. Foto fra filmen
Dronninglund 29. september 2016 14:47 - Opdateret 29. september 2016 15:57

BRØNDERSLEV/DRONNINGLUND: Brønderslev Kommune har igen markeret sig med en utraditionel markedsføring af kommunen.

Selv om det er flere år siden kampagnen med 28 timer i døgnet og to søndage i ugen blev lanceret, huskes den stadig. Og det er for noget godt, den utraditionelle kampagne huskes.

"Kom Nu Hjem" er den seneste, og nu lanceres så kampagnen "Velkommen til".

At det giver pote med utraditionel reklame er kommunikationsansvarlig Mette Krogh fra Brønderslev ikke i tvivl om.

- Vi har valgt en strategi om at være Danmarks førende kommune på de sociale medier. Den strategi er vi godt på vej til at være i mål med. Samtidig vil vi fastholde vores position som en af de eneste kommuner med befolkningstilvækst. Det kræver, at vi gør opmærksom på os selv på en sjov og anderledes måde. Og vi kan se på kommentarerne til filmen, at den bliver delt og kommenteret af folk fra hele Danmark, forklarer borgmester Mikael Klitgaard (V) til NORDJYSKE.

Filmen, der er optaget med seks skjulte kameraer, viser det unge par og ganske nytilflyttede par Maria og Jakob, der intetanende bliver inviteret på kage hos genboen, som i virkeligheden er en skuespiller, der bærer absurd mange kager ind til det unge par, som ser mere og mere forundrede ud. Det hele kulminerer i, at parrets naboer fra villavejen kommer ind og byder det nye par på vejen velkommen. Og borgmesteren er begejstret for, at det er muligt at få så mange ’statister’ fra lokalsamfundet til at deltage:

På mindre end et døgn har Brønderslev Kommunes nye brandingfilm "Velkommen til Maria og Jakob" haft flere end 125.000 visninger på facebook og har nået en rækkevide på en kvart million mennesker, fortæller en stolt Mette Krogh.

- Flere end 2000 likes og 700 delinger er ganske usædvanligt for en film fra en kommune. Men Brønderslev Kommune fortsætter stilen fra tidligere kampagner, hvor kommunen også er gået nye veje.

Mette Krogh fortæller, at der er brugt ca. 400.000 kr. på kampagnen.

Du kan se filmen herunder

chat_bubble Kommentarer keyboard_arrow_down

Log ind for at kommentere.
Henter artikler...
Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...