EMNER

Kommunikation - der hvor borgerne møder kommunen

Eksperter fortæller om at kommunikere.

Det vil blive begået fejl, det vigtige er, at vi lærer af dem, siger kommunaldirektør Jane Wiis.

Det vil blive begået fejl, det vigtige er, at vi lærer af dem, siger kommunaldirektør Jane Wiis.

Med kommunalreformen blev kommunernes muligheder for at styrke deres faglige niveau væsentligt forbedret - større kommuner, flere opgaver lig med bedre mulighed for at ansætte fagspecialister. Således også hvad angår kommunikation - før kommunesammenlægningen var der én egentlig kommunikationsmedarbejder i de tre gamle kommuner, nemlig Karin Rasmussen. I dag har kommunikationen knopskudt langt ud i organisationen, med et antal kommunikationsfolk ansat både i forvaltningerne og centralt i stabsfunktionerne. Men - trods det øgede antal kommunikationsfolk, så kan man stadig kigge langt efter en egentlig kommunikationsstrategi for Frederikshavn Kommune. - Nej, vi har ikke en strategi, der er nedfældet på skrift; ikke sådan en stor forkromet en, siger Karin Rasmussen, der er kommunikationsmedarbejder. - Vi handler på de anledninger, der er til at kommunikere, og så går vi ind i de enkelte tilfælde og målretter kommunikationen til dem, der skal kommunikeres med, siger Karin Rasmussen. En egentlig kommunikationschef med det samlede ansvar for kommunens interne såvel som eksterne kommunikation har man heller ikke. Læs hele historien i dagbladet NORDJYSKE Stiftstidendes frederikshavnudgaven lørdag.