Konkurrenten kører i stilling

Utilfredshed i Aabybro Antennelaug får Bredbånd Nord til at rykke kanonerne ind i byen.

Bredbånd Nord fulgte nøje med i kulissen, mens medlemmer af Aabybro Antennelaug markerede deres utilfredshed med tv-udbyderne Viasat og Canal Digital og stemte begge ud på generalforsamlingen forleden. For den enes død, er den andens brød. Så nu satser Bredbånd Nord på at hente nye kunder i Aabybro. - Sådan er konkurrence jo, og det er nok også sundt, at vi skal gøre noget for hele tiden at være på tæerne, siger administrerende direktør Carsten Jensen. Han erkender, at Aabybro Antennelaug er og har været en hård konkurrent med sine i dag godt 2000 tilsluttede husstande. - Det har været svært for os at komme igennem i Aabybro. Vi har gravet halvdelen af byen igennem, og vi vil gerne op på 30 procents tilslutning. Men der er vi ikke i dag, konstaterer Carsten Jensen. Bredbånd Nord rykker atter ud med gravemaskinerne og udvider fibernettet, hvis der viser sig stor interesse for selskabets produkter. Og kunderne skal blandt andet hentes via slagtilbud, ligesom det bliver gratis at tilkoble sig. - For at være ærlig virker det ikke, hvis folk allerede har betalt 5000 kroner eller mere for at blive koblet på et sted, hvis vi så vil have det samme. Så er det bedre at sige, at det er gratis, konstaterer Carsten Jensen. Fidusen kan være svær at få øje på rent prismæssigt, hvis nye kunder kun vil have tv-pakker fra Bredbånd Nord. Det erkender direktøren også. Der, hvor Bredbånd Nord mener at være en stærk konkurrent, er på en samlet løsning, hvor kunderne både vælger tv, telefoni og den store slagvare internet via en hurtig fiberforbindelse. Bredbånd Nord blev oprettet i 2006 og er i dag ejet af de tre forsyningsselskaber ESV, Nyfors og ENV.