Konservative dyder

Hvor Citroën C2 brillerer med nye påfund og sjovt design, er Skoda Fabia umiddelbart gabende kedelig. Det kan ses i kabinen, der er omtrent så spændende som en generalforsamling i det lokale vandværk. Men bilen er en vindertype. Sæderne støtter godt, og man bliver aldrig træt i ryg eller lænd. Og det er muligt at regulere sædevarmen i hele fem intervaller. Rattet kan reguleres både i højden og dybden og dørgrebet . På landevejen kører den som en større bil. Undervognen absorberer alle ujævnheder fint, styretøjet er velfungerende og meget præcist, og som den altafgørende prik over i'et har Skoda Fabia en diesel med power. Når man først starter bilen, lyder den rå og upoleret, hvilket primært skyldes, at bilen er trecylindret. Motoren der yder hele 75 hk og har et imponerende drejningsmoment på 195 Nm ved 2200 o/min. Kraftværket er en sand fryd som pendlerbil. Ikke det store støjniveau og altid med overskud til raske overhalinger. Trods en opgivet brændstoføkonomi på 22 km/l ved blandet kørsel, så lægger bilen op til så frisk kørsel, at det nok bliver svært at nå.