Kop og Kande helt i top

Lene Jensen, Anne-Mette Munk Nielsen, Jette Nielsen og Camilla Hansen kunne velfortjent række armene i vejret, da nyheden om at de vandt ankom. Privatfoto

Lene Jensen, Anne-Mette Munk Nielsen, Jette Nielsen og Camilla Hansen kunne velfortjent række armene i vejret, da nyheden om at de vandt ankom. Privatfoto

Der er rigtig god grund til at glæde sig i Kop og Kande i Skagen.

De har nemlig lige vundet en landsdækkende konkurrence, hvor alle 96 Kop og Kande-butikker landet over har deltaget.

Gennem ni uger er de blevet målt på omsætningen gennem indextal, og landets nordligste Kop og Kande endte altså helt i top.

Konkurrencen var stillet op som en fodboldturnering. I begyndelsen var der 32 puljer med tre butikker i hver, hvor den bedste gik videre.

Først blev naboerne fra Hjørring og Hirtshals besejret, og så var man klar til knock-out-fasen, hvor først Løkken, dernæst Aalborg efterfulgt af Nykøbing Mors blev overvundet.

Slutteligt vandt skagboerne over Middelfart inden butikken i Årup på Fyn blev slået i finalen.

- Vi er selvfølgelig rigtig glade og stolte over at vinde. Det er første gang kæden afholder sådan en konkurrence, og nu kan vi se frem til tre dage i Paris som præmie, fortæller medindehaver Anne-Mette Munk Nielsen med et smil.

Og ikke nok med, at personalet kan se frem til en ferie, hvor de blandt andet skal besøge Pillivuyts fabrikker, så kommer en flok af Kop og Kande-kædens chefer op og passer butikken i Skagen imens.

Dagens tilbud

Konkurrencen var indrettet således, at hver butik kæmpede mod sig selv - forstået på den måde, at man index-sammenlignende med eget salg i de tilsvarende uger året før.

Så der skulle jo gøres noget ekstra for at hæve omsætningen.

- Vi lavede noget vi kaldte "dagens tilbud" hver dag alle ni uger. Det var typisk en vare vi satte ned til en lille hundredekroneseddel og placerede ved kassen. Det skiftede så hver dag, og det var noget kunderne rigtig godt kunne lide. For eksempel begyndte mange at komme og spørge "hvad er dagens tilbud i dag". Og så gjorde vi en del ekstra ud af nogle af de events der var i byen, som eksempelvis Skagen Maraton og Halloween, fortæller Anne-Mette Munk Nielsen om noget af baggrunden for succesen.

- Og så skal det da også siges, at jo længere vi kom i forløbet, jo mere spændende blev det. I finaleugen begyndte vi at fortælle kunderne at vi var tæt på at vinde, og de omkringliggende forretninger heppede også med. Så det har bare alt i alt været en rigtig fed oplevelse.

Kommentarer


Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.