Børnepasning

Kovending i tolkning af kommunens sponsorregler

UNDERLIGT:Udviklingen går stærkt, på visse områder må vi konstatere at der sker udvikling i den politiske linje, sidst gælder det anvendelse af reklamer hvor børn fra vore børnehaver indgår. Jeg går udfra, at formanden for kulturudvalget Jan Dyregaard, V inddrages i beslutninger af denne art når det drejer sig om kommunale skoler og SFO, formanden for Socialudvalget Margit Bigum V, må tage vare på beslutningen når det gælder børnehavernes sponsorerede indkøb. Det er naturligvis glædeligt, at der i Venstre sker en vis udvikling. I Nordjyske Stiftstidende den 6/9 2005, fremgår at børn i kommunale institutioner og medarbejderne bruges i reklameøjemed for FDB. Jeg erindrer de mange tilkendegivelser, der var fremme omkring bidrag til institutionerne som led i lidt PR for kongehuset, her var der ikke tale om at billeder af personale og børn fra de kommunale institutioner. Jeg troede, der var vedtaget nogle regler om, at medarbejderne og børn fra institutionerne ikke kunne bruges i direkte reklamefremstød. Jeg tror, det var et bredt flertal i byrådet der vedtog retningslinier for sponsorat og reklamer.