Kritik af betaling for parkering

Det er ikke muligt at betale bagud i Kennedy Arkaden - til stor frustration for såvel kunder som erhvervsdrivende

Hmmm, hvor lang tid skal jeg bruge? Det er ikke muligt at betale bagud for parkering på Kennedy Arkadens p-pladser i og ved centret. Til stor frustration for såvel kunder som de erhvervsdrivende. Foto: Michael Bygballe

Sidste år skiftede Carpark (i dag Q-Park, red.) deres betalingsautomater i parkeringshuset i Kennedy Arkaden samt på den lille parkeringsplads lige ved siden af. De nye automater adskiller sig på den måde, at det ikke er muligt at betale bagud. Og ifølge Arne Schade, der er koordinator for foreningen Kennedy Arkaden, så er såvel butiksindehavere som kunder utilfredse med ændringen. - Vi har rigtig mange sure kunder og har fået mange negative henvendelser. Folk skal gætte sig frem, og hvis mængden af reklamer i biografen trækker filmen i langdrag, så sidder de og hopper og danser eller må forlade biografen før tid, siger Arne Schade og oplyser, at Q-Park er gjort opmærksom på de mange klager. Hos Q-Park er man ikke overbevist om, at kunderne er så utilfredse med de nye betalingsautomater. - Selvfølgelig gør det indtryk, når kunderne synes, at der sker forringelser, men vi har ikke specielt mærket det i forbindelse med overgangen til de nye automater. Og biografgængerne bør vide, hvornår en film er færdig, så jeg tvivler på, at den del er rigtig, siger Thomas Lindahl, administrerende direktør hos Q-Park. - Jeg tror, at Kennedy Arkadens p-hus vil blive mere populært, hvis man bare kan parkere bilen og betale, når man vender tilbage. Jeg ved, at der ofte er pladsproblemer på Aalborghallens parkeringsplads i forbindelse med konferencer og udstillinger. Der kunne Kennedy Arkadens parkeringspladser være behjælpelige, argumenterer Arne Schade.