Kunderne siver fortsat fra Danske Bank

Administrerende direktør i Danske Bank Thomas F. Borgen, tror på at udviklingen snart vender. Arkivfoto: Claus Søndberg

Administrerende direktør i Danske Bank Thomas F. Borgen, tror på at udviklingen snart vender. Arkivfoto: Claus Søndberg

København: Danske Bank afslører ikke længere tal for udvikling i kundeantal.

Men kunderne siver fortsat, erkender topchef.

Trods anstrengelserne for at vinde forbrugernes gunst tilbage, er der fortsat minus på kundekontoen i Danske Bank.

Tusindvis af kunder tabt

Danske Bank har tabt tusindvis af kunder de seneste år, og storbanken siger fortsat oftere farvel end goddag til kunder, selvom afgangen er aftaget, og bytteforholdet er forbedret, erkender bankens administrerende direktør, Thomas F. Borgen.

- Det ser bedre og bedre ud. Vi får flere nye kunder, og færre forlader os, og jeg vil ikke være overrasket, hvis vi i løbet af 2015 får flere nye kunder ind, end vi mister, siger Thomas F. Borgen i et interview med Ritzau Finans.

Topchefen vil ikke oplyse om et præcist tal for kundeudviklingen i første kvartal, men siger, at der har været en ”lille” tilbagegang.

Skulle betale for lønkonto

I 2013 lancerede Danske Bank det nye og meget omdiskuterede kundeprogram, som betød, at almindelige bankkunder for første gang skulle betale for at have en almindelig lønkonto i banken.

Da året var omme, havde banken mistet i alt 110.000 kunder.

Torsdag aflagde banken et regnskab for de tre første måneder af 2015, som overstrålede analytikernes forventninger.

Historisk lave renter får nemlig ekstra mange boligejere til at omlægge deres lån, og det får bundlinjen til at bugne i Danske Bank, som startede året med et resultat før skat på 6,3 milliarder kroner.

/ritzau/

Kommentarer


Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.