Kvinder sætter stor pris på Audi
Det tyske mærke topper, når YouGov spørger om, hvilke varemærker de har det bedste indtryk af
Jens Sønderup
Audi - her i skikkelse af modellen A4 - er det mærke, som flest af de adspurgte kvinder vil anbefale til andre.
20. marts 2017 21:39

BILER: Familiens bil 2 - kvindebil - pendlerbil.

Den slags roller spiller mangen en mikrobil i Danmark og af den grund ofte med kvinder bag rattet. Men stod det alene til dem og skulle der ikke tages hensyn til økonomi og alt det praktiske, ja, så ville bilvalget formentlig se en del anderledes ud. I hvert fald mærkemæssigt.

Danske kvinder er nemlig til Audi - et mærke der ikke en gang kan byde på en mikrobil. Men det forhindrer ikke stor popularitet hos pigerne, afslører en ny undersøgelse.

Analysefirmaet YouGov har i deres Brand-Index undersøgelse spurgt danske kvinder, hvilke varemærker de har det bedste indtryk af. Her er Audi en klar favorit blandt de bilmærker, der er repræsenteret på listen.

YoyGov har målt på ialt 300 forskellige varemærker, og som eneste bil er den med på top-10 listen, som allerøverst har Lego.

- Vi er meget stolte af, at vi er det bilmærke, som de danske kvinder har det bedste indtryk af, fordi det bekræfter os i vores strategiske arbejde med mærket, som dog er målrettet både mænd og kvinder, siger direktør i Audi Danmark, Lars Kornelius, og tilføjer:

- Vores mærke er også en favorit blandt mændene, hvor Audi ligger på delt førsteplads, men føringen er mere markant blandt kvinderne. Generelt bliver mange bilmærker beskyldt for kun at kommunikere til mænd, så vi er meget glade for, at vi har formået også at tale til kvinderne og give dem så god en oplevelse som muligt i mødet med mærket - både i vore biler, hos vore forhandlere og servicepartnere, siger Lars Kornelius.

Tilfredse Skoda- og Volvo-kunder

Mærkerne ranglistes efter en score, der beregnes ved, at man spørger respondenterne, hvilke mærker de har et overordnet positivt indtryk af, og hvilket de har et negativt indtryk af. Herefter trækkes de negative tilkendegivelser fra de positive.

YouGov har også lavet en undersøgelse over de mest anbefalede brands fra en lang række forskellige brancher og på top-10 listen over de varemærker, der i 2016 skabte flest "ambassadører" - altså tilfredse kunder - finder man i øvrigt to andre bilmærker, nemlig Skoda og Volvo på henholdsvis en 4. og 9. plads.

Denne liste toppes af Lærerstandens Brandforsikring.

chat_bubble Kommentarer keyboard_arrow_down

Log ind for at kommentere.