Aalborg

Læsø vil satse på det modne publikum

Et sted, hvor voksne - det vil sige folk over 50 - kan slappe af og tage på rekreation og nyde godt af øens naturlige ressourcer.

Sådan skal Læsø sælge sig selv i fremtiden, mener en arbejdsgruppe, som sammen med studerende fra Studerende fra Aalborg Universitet, Handelshøjskolen i Århus, Den Grafiske Højskole, Arkitektskolen i Århus, Danmarks Designskole i København og Copenhagen Business School har puslet med planerne om en ny strategi i markedsføringen af Læsø. Den nye strategi skal vende en udvikling, hvor det går den forkerte vej med befolkningstallet og hvor det kniber med at lokke turister til udenfor sæsonen. - Vi har selvfølgelig altid reklameret for vores ø, men spørgsmålet er, om vi skal gøre det på en anden måde. Derfor inviterede vi studerende til øen og bad om deres bud, siger Henrik Autzen fra branding-gruppen. Arbejdsgruppen er nået frem til at der skal satses på Læsøs kerneværdier, de punkter, hvor øen adskiller sig fra andre lokalsamfund og turistmål, og især gøre en indsats overfor den lidt ældre målgruppe, som vil passe godt til Læsøs tilbud om ro, afslapning og rekreation.