LEGO-2

Billund, torsdag /ritzau/ Det globale legetøjsmarked er ifølge Poul Plougmann temmeligt uforudsigeligt i de her år. Modediller med relativt billige stykker legetøj kan på få måneder sælge for 12-14 milliarder kroner på verdensplan, og det går udover salget af bl.a. Legos produkter. - Vi ved, det koster at være seriøse omkring vores produkter, men Legos ejer Kjeld Kirk Kristiansen har for længst besluttet, at der ikke skal gås på kompromis med Legos principper om læring gennem leg, siger Poul Plougmann til Ritzau. Derfor har Lego-koncernen også besluttet, at væksten i de kommende år skal ske gennem oprettelse af en lang række Lego-ejede detailbutikker. De første 20 butikker i henholdsvis USA, England og Tyskland har allerede set dagens lys. - Vi forventer at åbne mellem 50 og 100 butikker om året fra næste år, fortæller Poul Plougmann og indrømmer, at det er en stor satsning, som først vil kunne aflæses på regnskabet om tre-fem år. /ritzau/