Lille firma med store kunder

Firmaet Twitline er tøjgiganternes foretrukne, når der skal nyt inventar eller laves stande til messer i Europa

Jesper Ramsing
Peter Hjortlund og hans kone Charlotte udgør administrationen i Twitline. Sammen har de skabt en succes, der er så stor, at de nu mangler arbejdskraft. foto: Bent jakobsen
Antikviteter 4. september 2007 06:00

KLOKKERHOLM: Når de store tøjfirmaer skal have lavet inventar til butikker eller stande til store messer rundt om i hele Europa, så ringer de til Klokkerholm. Nærmere bestemt til firmaet Twitline. Og det lille Klokkerholm-firma leverer varen så godt, at der nu er hårdt bruge for mere arbejdskraft for at følge med efterspørgslen fra tøjgiganterne. Twitline er et snedkeri, der udvikler og producerer speciallavet inventar til butikker. Derudover leverer firmaet også komplette stande til messer, som de både bygger og stiller op. Og selvom firmaet ”kun” tæller syv mand, så er det altså nogle tunge kunder, der står på kundelisten. Bl.a. IC Companys, der har været fast kunde, siden Twitline blev etableret for 10 år siden. IC Companys er Nordeuropas største modevirksomheder, der havde en omsætning på tre milliarder kroner i 2006. Også Bestseller og Royal Greenland er på Twitlines kundeliste. Fordel at være den lille Bag succesen i Klokkerholm står Peter Hjortlund. Han er uddannet bygnings konstruktør, men for 10 år siden besluttede han sig for at blive selvstændig. Selv siger han, at han fik en heldig start. - Vi var så heldige at vinde et bud om at lave en messestand for IC Companys. Og det var startskuddet, siger Peter Hjortlund, der dog hurtigt fandt ud af, hvad nøglen til succes var. At Twitline er et lille firma i Vendsyssel har nemlig vist sig at være en styrke i forhold til de store firmaer. Det handler ganske enkelt om tillid. - Vi gifter os på en måde med vores kunder. Det handler om tillid, og de skal kunne stole på os 100 procent. For prisen er ikke altid det eneste der tæller, og vi kan bryste os med, at vi kunderne altid kommer igen, siger Peter Hjortlund. Alle Twitlines produkter er speciallavet til de enkelte kunder, og en af Klokkerholmfirmaet arbejder altid tæt sammen med kunderne. Firmaet har nemlig ikke ansat nogle dyre arkitekter eller smarte sælgere. I stedet mødes Peter Hjortlund med kunderne og udvikler produkterne i samarbejde. - Og mange af vores kunder er københavnere med store armbevægelser. Og de kan faktisk godt lide, at vi ikke har så store armbevægelser heroppe, siger Peter Hjortlund. Store ambitioner Peter Hjortlund er direktør i Twitline og sammen med sin kone, Charlotte, udgør han administrationen i Twitline. Indtil for et år siden var det KL Møbler, der producerede Twitline produkterne, men sidste år overtog firmaet så KL Møbler, og står i dag selv for både udvikling, salg og produktion. Firmaet har fem ansatte i produktionen. Og det er for lidt. - Vi skal gerne bruge tre mand mere, men det er svært at få kvalificeret arbejdskraft, siger Peter Hjortlund. For medarbejderen er en vigtig del i Klokkerholmfirmaet. Når man lever af trofaste kunder, så er der ikke råd til at ansætte de forkerte medarbejdere. Men det er ikke kun de faglige egenskaber, der skal være i orden. - Dem vi ansætter skal både have faglige og menneskelige egenskaber. Det er vigtigt, at de falder i hak med de andre i produktionen, når der ikke er flere, siger han. På blot tre år er Twitlines omsætning mere end fordoblet. Og ambitionerne i det lille firma er da også store. - Vi har større ambitioner nu end nogensinde før. Vi vil gerne have 10 til 15 mand i produktionen, fortæller Peter Hjortlund. Men selvom Twitline skulle vokse sig meget større, så er der ingen fare for, at firmaet forlader Klokkerholm, forsikrer direktøren.

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...