Turisme

Løkken vil forkæle turisterne

Turisterhvervet i Løkken er ikke berømt for fælles fodslaw, men nu går turistvirksomhederne sammen om at give byens feriegæster en bedre oplevelse. 500 medarbejdere - både fast og løst ansatte - skal på kursus, så de bliver bedre til at servicere turisterne.

- Vi vil gerne skabe bedre historier om Løkken og det, vi forsøger at gøre nu, er at lade turisterne tage de gode historier med sig hjem, siger Løkken-Vrås erhvervschef, Steen Hjulskov, der har taget initiativ til projektet. - Der ansættes mange i Løkken på én gang hver sommer. Mange kommer uden erfaring og uden tilknytning til Løkken. Dem skal vi klæde bedre på, forklarer Steen Hjulskov. De skal på tre dages kursus med emner som mersalg, viden om Løkken og personlig udvikling, og i løbet af sommeren bliver der flere dage med opfølgning. Projektleder Lars Hajslund fra firmaet Keys2passion fremlagde idéen på et møde i Løkken med omkring 30 lokale sommer- og turistvirksomheder. Alle er positive og parate til at investere i medarbejderne. - Vi kan altid blive bedre, så vi er med, siger direktøren for nogle af Løkkens største turistvirksomheder, Tommy Jensen. Han og hans tre brødre står blandt andet bag det udskældte Fucking Fed Ferie-koncept med tilhørende pubcrawls, og det fortsætter de med. Men modstanderne af Fucking Fed Ferie kan glæde sig over, at der er udsigt til at konceptet stopper om et par år, i det mindste på Løkken Klit Camping. - Vi er ved at lave campingpladsen om til en luksusplads, og får forhåbentlig udsolgt året rundt, så der ikke bliver plads til de unge. Men det skulle da være mærkeligt, om ikke der er plads til de unge på en af de andre campingpladser, siger Tommy Jensen. Han er urokkelig i sin mening om, at Løkken har plads til alle turistgrupper - også de unge. - Vi har altid satset hele vejen rundt, og det bliver vi ved med. I år er vi også med i turistforeningens projekt "Løkken i børnehøjde" der er rettet mod børnefamilier, understreger Tommy Jensen.