Lokal sag

BETALINGSRING:Betaling for opførsel og drift af betalingsringen udenom København vedrører kun København og de kommuner, hvorigennem ringen føres, og hvor der placeres parkeringspladser for skift til offentlige trafikmidler. Staten bør deltage med 50 pct. af anlægsomkostningerne og skal selvfølgelig herfor have 50 pct. af driftsoverskuddet. Hele etablering og drift af trængselsringen lægges i et aktieselskab, hvor hver involveret kommune får aktier i forhold til engagement, med den danske stat som 50 pct. aktieejer. På denne måde vil de berørte kommuner blive tilgodeset, og så vil resten af Danmarks skatteydere blive mindre økonomisk belastet med denne trafikinvestering som jo er en lokal sag for Sjælland og især for Københavns trængselsproblemer.

Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.