Lokker med natur og billige boliger

Især unge familier fra Aalborg og 45+'erne skal lokkes til at bosætte sig i Jammerbugt Kommune

Det er blandt andet naturen i Jammerbugten, der skal lokke folk fra blandt andet Aalborg til at flytte til kommunen. I hvert fald hvis det står til det oplæg, politikerne fra tema- og udviklingsudvalget fik fremlagt fra reklamebureauet BlissArt.Foto: Jens Morten

Det er blandt andet naturen i Jammerbugten, der skal lokke folk fra blandt andet Aalborg til at flytte til kommunen. I hvert fald hvis det står til det oplæg, politikerne fra tema- og udviklingsudvalget fik fremlagt fra reklamebureauet BlissArt.Foto: Jens Morten

Billigere boliger, mere plads, tryghed, mulighed for at få indflydelse i lokalsamfundet og naturen skal især få unge familier, der bor til leje i Aalborg, og 45+'erne, hvor børnene er flyttet hjemmefra, til at bosætte sig i Jammerbugt Kommune, i hvert fald hvis det oplæg, som politikerne i tema- og udviklingsudvalget blev præsenteret for torsdag, bliver ført ud i livet. Oplægget er lavet af reklamebureauet BlissArt Reklamefryd fra Aabybro og er lavet, fordi tema og udviklingsudvalget gerne vil i gang med en kampagne, der får flere til at bosætte sig i Jammerbugt Kommune. Tema- og udviklingsudvalgets medlemmer besluttede på mødet at sætte budgettet til 500.000 kroner og så koncentrere sig om to målgrupper. Mere præcist går man efter unge par og familier fra Aalborg, der bor til leje, men har en drøm om en større bolig med flere værelse og måske med have, så der er plads til børneleg og grill, men finder den drøm for dyr at udføre i Aalborg. Her er planen især at promovere Aabybro, Biersted, Birkelse og Nørhalne som gode muligheder, hvor den drøm kan opfyldes. Derudover går man efter empty nester's, folk over 45, der stadig er erhversaktive, men hvor børnene er flyttet hjemmefra, og hvor der er ønske om at nyde naturen mere i små samfund, uden at man er ked af at skulle køre efter sit arbejde. Her er der især planer om at promovere Blokhus, Hune, Saltum, Tranum og Gjøl som mulige løsninger. - Vi er nødt til vælge målgrupper, så vi kan få økonomien til at hænge sammen, og så har vi valgt både de unge og dem over 45, fortæller Helle Bak Andreasen (V), formand tema- og udviklingsudvalget. På næste møde i udvalget skal reklamebureauet komme med et oplæg til, hvordan det hele skal føres ud i livet samtidig med, at budgettet overholdes. - Jeg forventer, at vi får et realistisk oplæg, som vi kan se vil virke, ellers må det vente, konstaterer formanden.