Detailhandel

Lotto-kupon gav knap tre mio

Ukendt vinder i Nørager har vundet 2.843.178 kroner hos Super Spar

NØRAGER:En beskeden indsats på 1 ugers Lyn-kupon købt hos Super Spar i Nørager gjorde i weekenden med en gevinst på 2.843.178 skattefrie kroner en endnu ukendt Lottospiller til næsten tredobbelt millionær. - Næ, er det virkeligt sandt, personligt har jeg endnu ikke hørt noget fra Dansk Tipstjeneste om milliongevinsten her i købmandsbutikken, lød det overrasket fra indehaver Finn Ovesen, da han fik forelagt den glade nyhed mandag middag. Det er første gang nogensinde, at en Lotto- eller tipsspiller har vundet et millionbeløb i købmandsbutikken Super Spar i Jernbanegade i Nørager. - Men i efteråret for to år siden vandt en anden spiller en mio kroner i gevinst på en otte ugers tipskupon i vores afdeling i Haverslev, påpeger Finn Ovesen. Han forventer af erfaring fra dengang, at en repræsentant for Dansk Tipstjeneste i løbet af kort tid vil møde op med en megacheck til ophængning i købmandsbutikken for at skabe opmærksomhed omkring den store milliongevinst. Prisen for en 1 ugers Lotto-kupon er iføggle købmanden enten 30 eller 40 kroner, afhængig af om kuponen er med Joker eller ej. Stadig anonym spiller To spillere scorede og delte lørdagens Lotto-millioner mellem sig. Den anden vinder har ifølge Dansk tipstjeneste købt en 1 ugers rækkekupon i en kiosk i Høje Tåstrup. Hos dansktipstjeneste er man ikke i stand til at fortælle nærmere om de to Lottovindere, da ingen af dem endnu har meldt sig. - Teoretisk har de også et helt år til at komme på banen, i modsat fald ryger milliongevinsten retur i Lotto-puljen, forklarer Morten Hedegaard, pressemedarbejder hos Dansk tipstjeneste. Her er det heller ikke muligt at se i systemet, om vinderen har brugt en 1 ugers Lotto-kupon med eller uden Joker. Til gengæld kan Morten Hedegaard oplyse, at allerede her i formiddag vil en ferieafløser for Dansk Tipstjenestes regionschef møde op hos Super Spar i Jernbanegade i Nørager og hænge en kæmpe udgave af vinderchecken op i butikken for at skabe reklame og opmærksomhed omkring den nye lokale Lotto-millionær og for spillet generelt.