Må vente lang tid

Forbrugerforhold 9. marts 2007 05:00

{ KØBENHAVN: Forbrugere, der føler sig snydt og dårlig behandlet, risikerer at vente i årevis, hvis de klager til Forbrugerklagenævnet. På bare fem år er den gennemsnitlige sagsbehandlingstid i Forbrugerklagenævnet steget fra seks måneder til nu næsten 11. Og fem procent af forbrugerne må vente helt op til to et halvt år på at få afgjort deres klager. Det er helt uacceptabelt, mener Socialdemokraternes forbrugerordfører, Mette Gjerskov, der giver regeringen skylden for den dramatiske stigning i ventetiden. - Det, vi ser nu, er resultatet af de massive nedskæringer i både Forbrugerstyrelsen og Forbrugerklagenævnet. Der mangler simpelthen ressourcer, siger Mette Gjerskov. Familie- og forbrugerminister Carina Christensen (K) erkender, at den lange ventetid ikke er tilfredsstillende, men vil ikke love forbrugerne kortere ventetid allerede i indeværende år./ritzau/

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...