Salget af biler

Ny bilforretning i Hobro har udelukkende fokus på elbiler

Jesper Thomassen er vendt tilbage til, hvor det hele startede, og har åbnet nyt bilhus på Smedevej

Jesper Thomassen, indehaver af PureDrive. Foto: Jesper Bøss

Jesper Thomassen, indehaver af PureDrive. Foto: Jesper Bøss

Med godt 25 års erfaring fra autobranchen i bagagen har Jesper Thomassen slået dørene op til bilforretningen PureDrive, der har hjemme på Smedevej 38B i Hobro og på internettet.

PureDrive satser udelukkende på salg af elbiler – både nye og brugte.

Jesper Thomassen indledte karrieren i autobranchen hos Bilhuset Haldrup i Hobro og har siden været salgschef i større bilhuse i Viborg, Randers og Aarhus. Nu har han kastet sig ud som selvstændig, og her er han vendt tilbage til, hvor det hele startede, nemlig i Hobro.

- Privat bor jeg med omtrent lige langt til Viborg, Randers og Hobro. At den fysiske lokation endte med at blive Hobro, skyldes, at det var her, at jeg kunne finde de bedst egnede lokaler, samtidig med, at det er en rigtig god bilby.

- Jeg lægger dog ikke så meget i lokationen, for det meste af min forretning kommer til at foregå på internettet med salg til hele landet, fortæller Jesper Thomassen, der udelukkende satser på elbiler. Simpelthen fordi han mener, at det er det eneste rigtige.

”Elbiler er blevet så meget bedre de seneste år, så for mig er det både nutiden og fremtiden”, lyder det fra Jesper Thomassen. Foto: Jesper Bøss

”Elbiler er blevet så meget bedre de seneste år, så for mig er det både nutiden og fremtiden”, lyder det fra Jesper Thomassen. Foto: Jesper Bøss

Fremtidens bil

- Elbiler er blevet så meget bedre de seneste år, så for mig er det både nutiden og fremtiden, og efterspørgslen indikerer, at kunderne efterhånden har samme opfattelse. Der har i hvert fald været stor efterspørgsel, hvilket også har betydet, at det har været svært at skaffe et tilstrækkeligt godt udvalg af elbiler i Danmark.

- Derfor importerer jeg ofte bilerne fra vores nabolande, hvor udvalget er langt større. Jeg køber bilerne på forskellige auktioner kun for forhandlere. Det betyder også, at jeg kan finde stort set alle typer af elbiler, så har kunden et helt konkret ønske til mærke, antal kilometer, alder, farve eller andet, så kan jeg som regel finde den. Jeg køber dog ikke kun i udlandet, men også på forskellige auktioner i Danmark, fortæller Jesper Thomassen, der fortsætter:

- I dag findes der en elbil til ethvert behov. Samtidig betyder endnu flere lade-standere og antal kilometer på en opladning, at tidligere tiders udfordringer med rækkevidden er minimeret væsentligt.

- Dette sammenholdt med, at priserne er kommet ned på et attraktivt niveau, samt at udgifterne til vedligeholdelse og drift er yderst begrænsede, gør at elbiler i mine øjne det eneste rigtige. Jeg tror heller ikke, at vi skal mange år frem, før der overhovedet ikke sælges benzin- eller dieselbiler mere. Hybridbiler ser jeg lidt som en overgangsløsning.

Rigtigt meget af handelen hos PureDrive foregår online. Foto: Jesper Bøss

Rigtigt meget af handelen hos PureDrive foregår online. Foto: Jesper Bøss

Mest online

Jesper Thomassen vil med PureDrive gerne gøre lidt op med noget af det tunge i bilbranchen. Han vil gøre det nemmere og mere fleksibelt for kunderne.

- Tag eksempelvis et mærke som Tesla, hvor du i princippet kan designe din egen bil på deres hjemmeside, bestille den og afhente den i et af deres relativ få servicecentre i Danmark. I mine øjne virker det meget mere smidigt end de store bilhuse på mange tusinde kvadratmeter og med 60-70 ansatte, og hvor der fra centralt hold køres fælleskampagner og andre initiativer. Det virker tungt, dyrt og ufleksibelt.

- Her er tanken bag PureDrive, at det skal være nemt og smidigt. At man kan kigge forbi efter aftale, både for at prøvekøre, få inspiration i vores udstilling og få massevis af rådgivning. Men ellers kommer det meste til at foregå online.

- Og hvad angår serviceeftersyn, garanti, reparationer o.s.v., så har jeg samarbejdsaftaler med en række værksteder, som man altid kan køre forbi, slutter Jesper, der dog samtidig lige når at tilføje:

- Men en elbil skal stort set aldrig på værksted. Det er jo lidt som en IPad på hjul. Den fungerer bare.

Kommentarer


Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.


Forsiden