Markedsføring i stor stil

- Vi skal vise hvad vi kan i Thy - og hvad vi har, siger Henning Holm, formand for Thy Turistforening

Kongens Nytorv er en af de centrale pladser, og når Thy Turistforening lancerer sit markedføringsprojekt i hovedstaden vil det være med afsæt fra lokaler, som også ligger meget centralt, lover Henning Holm, formand for Thy Turistforening.Arkivfoto

Kongens Nytorv er en af de centrale pladser, og når Thy Turistforening lancerer sit markedføringsprojekt i hovedstaden vil det være med afsæt fra lokaler, som også ligger meget centralt, lover Henning Holm, formand for Thy Turistforening.Arkivfoto

Går alt efter planerne, kan Thy Turistforening i år etablere sig i København i lejede lokaler, som ligger på noget nær det mest centrale sted og ud til det mest trafikerede strøg i hovedstaden. Det siger Henning Holm, formand for bestyrelsen i Thy Turistforening, hvor turistchef Ole Riis Christensen har været en af arkitekterne på et stort anlagt fremstød båderet frem af tanken om, at Thy naturligt kan sælges der, hvor kunderne er. Lejemålets løbetid afhænger ikke mindst af prisen på de lokaler, der lejes, men udgangspunktet er mindst to måneder, siger Henning Holm, som af turistforeningens bestyrelse har fået frie hænder til at forhandle et lejemål på plads. Det bliver stort Satsningen bliver stor, siger Henning Holm. - Med al sandsynlighed så stort, at vi får nogle muligheder, som kan bruges til meget mere end det ene formål at sælge Thy som et spændende sted at besøge. Vi skal gerne have mulighed for at vise både hvad vi har i Thy, men også hvad vi kan på en lang række områder. Den samlede satsning bygger på et budget på 1,25 mio. kroner. Heraf skal 300.000 kroner findes i form af privat finansiering. Resten af pengene er på plads i form af tilskud fra kommunen, turistforeningen og som LAG-midler. Henning Holm venter, at projektet rummer så mange perspektiver, at der ikke bliver problemer med at finde privat finansiering af de sidste 300.000 kroner. Findes der flere penge, giver det mulighed for at forlænge tilstedeværelsen i København. - Når der for alvor åbnes op for at fortælle investorene, hvad de får for deres penge, så vil det stå klart for alle, at de virkelig får meget. For det, der startede som en rigtig god ide i turistforeningens regi kan udvikles til noget, som har langt bredere perspektiver og som i princippet åbner muligheder for at præsentere og markedsføres Thy som et bredt facetteret område - både set som turistmål, men også som et sted med spændende udviklingsmuligheder, muligheder for bosætning og med et varieret erhvervsliv. Henning Holm tilføjer, at projektet er så godt, at det vil være svært at sige nej til - uanset om man repræsenterer turistbranchen eller kommunens øvrige erhvervsliv. - Går alt som vi håber, kan vi være på plads 1. maj - ellers bliver det til september, siger Henning Holm.

Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.