MARKETING Penge til turismen kan skaffe job

Arbejdsmarked 1. februar 2005 05:00

} KØBENHAVN: 2500 nye arbejdspladser kan oprettes, hvis staten vælger at investere 115 millioner kroner ekstra i markedsføringen af dansk turisme. Det viser beregninger, som fem brancheorganistationer inden for turisterhvervet har fået udarbejdet. Regnestykket er lavet for de fem organisationer i VisitDenmark - det tidligere Danmarks Turisråd. VisitDenmark forsøger i valgkampen at gøre politikerne opmærksomme på, at løsningen på en del af såvel beskæftigelses- som integrationsproblemet findes i turisterhvervet. - Der er mange gode grunde til at investere i nye arbejdspladser i turismen. En stor del af arbejdspladserne vil blive oprettet i udkantsområderne. Mange af arbejdspladserne vil være velegnede for korttidsuddannede og for indvandrere, og endelig vil de nye job ikke kunne flyttes til udlandet, som vi ser det for eksempel inden for industrien, siger Egon Klitgaard, formand for HORESTA - brancheorganisation for hotel og restauration. De øvrige er Campingrådet, Feriehusudlejernes Brancheforening, Danholtels vandrerhjem og Foreningen af Forlystelsesparker. /ritzau/

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...