Frederikshavn

Martin lyser over Grand Prix

FREDERIKSHAVN:Martin Professional er med helt fremme på scenen, når Melodi Grand Prix 2008 afvikles i Beograd lørdag. Virksomheden i Frederikshavn er leverandør af showets iøjnefaldende 280 kvadratmeter store videovæg og mere end 400 professionelle lysspots. Så uanset om vinderen af det danske melodi grand prix Simon Mathew kæmpet sig frem til finalen i det europæiske Melodi Grand Prix 2008 med sangen "All Night Long", vil der være dansk deltagelse i det storstilede finaleshow, som bliver sendt lørdag aften på DR1. – Vi er glade for igen at være den foretrukne leverandør af drømme og oplevelser til Europas tv-seere og give både showets livepublikum og de mange millioner seere en unik wow-oplevelse sammen med de øvrige involverede i årets show, siger Martins administrerende direktør Christian Engsted. Showets tema, "sammensmeltning af farve og lyd", er blevet fortolket af den svenske lysdesigner Per Sundin. – For at kunne udtrykke dette tema havde jeg brug for et kraftfuldt redskab. Her giver Martins videovægge den perfekte kombination af lys og video, og det, at de er gennemsigtige, er en ekstra værdi, siger Per Lundin. Det tog dog ikke "All Night Long", men faktisk kun fire timer at samle den 40 meter brede og 7 meter høje videovæg, som består af 160 skærme baseret på såkaldt LED-teknologi (Light Emitting Diode) og har form som en halvcirkel. Industrikoncernen Schouw & Co ejer Martin Professional, og koncernens administrerende direktør Jens Bjerg Sørensen er en glad mand. – Årets melodi grand prix er et fantastisk bevis på, hvad dansk innovation kan føre til, siger Jens Bjerg Sørensen. Martin har flere gange været leverandør til det europæiske melodi grand prix – blandt andet i København i 2001 med konkurrencens største lysinstallation til dato.