Nordjylland

Med sort humor skal ondt fordrives

Det er set før. Tv-reklamer der puster til folks dårlige samvittighed. Ofte med blodige ulykkesscenarier og flash backs som virkemidler.

133 guldbagere landet over sponserer "To håndværkere uden sele" kampagnen. I løbet af de to uger kampagner ruller, deler en "Håndværkerpatrulje" af friske damer, 7000 håndværkere ud ved byggemarkeder og på byggepladser.

133 guldbagere landet over sponserer "To håndværkere uden sele" kampagnen. I løbet af de to uger kampagner ruller, deler en "Håndværkerpatrulje" af friske damer, 7000 håndværkere ud ved byggemarkeder og på byggepladser.

NORDJYLLAND:Men nu er teaterblodet skiftet ud med syltetøj og sort værkstedshumor. I disse uger kører tv-reklamen "To håndværker uden sele", over skærmen. Rådet for Større Færdselssikkerhed vil have håndværkerne og fører af varevogne til at huske selen. Kun syv procent af bilisterne i personbiler glemmer selen. Blandt chauffører i biler på gule plader, er det tal helt oppe på 16 procent. Det er reklamebureauet Bates, der står bag den kreative del af kampagnen. Ifølge partner i Bates, Thomas Brandt, passer det godt til den danske mentalitet at servere et alvorligt budskab med et tykt lag humor. - Det er da voldsomt og grotesk at se et stykke morgenbrød smadret til ukendelighed. Ingen kan være i tvivl om budskabet. siger Thomas Brandt.