Med sort humor skal ondt fordrives

Det er set før. Tv-reklamer der puster til folks dårlige samvittighed. Ofte med blodige ulykkesscenarier og flash backs som virkemidler.

Kirstine Jensen Christensen
kirstine.jensen.christensen@ nordjyske.dk
133 guldbagere landet over sponserer "To håndværkere uden sele" kampagnen. I løbet af de to uger kampagner ruller, deler en "Håndværkerpatrulje" af friske damer, 7000 håndværkere ud ved byggemarkeder og på byggepladser.
Nordjylland 3. september 2009 10:02

NORDJYLLAND: Men nu er teaterblodet skiftet ud med syltetøj og sort værkstedshumor. I disse uger kører tv-reklamen "To håndværker uden sele", over skærmen. Rådet for Større Færdselssikkerhed vil have håndværkerne og fører af varevogne til at huske selen. Kun syv procent af bilisterne i personbiler glemmer selen. Blandt chauffører i biler på gule plader, er det tal helt oppe på 16 procent. Det er reklamebureauet Bates, der står bag den kreative del af kampagnen. Ifølge partner i Bates, Thomas Brandt, passer det godt til den danske mentalitet at servere et alvorligt budskab med et tykt lag humor. - Det er da voldsomt og grotesk at se et stykke morgenbrød smadret til ukendelighed. Ingen kan være i tvivl om budskabet. siger Thomas Brandt.

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...