Turisme

Mere fokus på turistkrisen

Jeg synes, det er en rigtig dum overskrift, I har valgt at bringe på forsiden af avisen

den 23.2.: Turisme vinder på Muhammed- krise. Jeg følger interesseret og bekymret med i både den nordjyske turismes "krise", såvel som det I vælger at kalde "Muhammed- krisen", der efter min mening er fremkaldt af noget langt meget mere komplekst end den aktuelle turismekrise. Og her ønsker jeg kun at kommentere på det, I nu har valgt at kalde turismekrisen. For vel ser det ud til, at vi har en sådan (også). Men hvorfor? "Muhammed-krisen" bliver i medierne flittigt fulgt med mange spørgsmålstegn. Hvorfor ikke "turismekrisen"? For mig ser det ud til, at mange års rovhugst på specielt tyske turister samtidigt med, at de nordjyske turisttiltag om markedsføring i mange år praktisk taget har været indsnævret til, for dyreste pris, at få sommerhusene i Blokhus, Løkken og Skagen fyldt op, nu bærer frugt! Og hvor hár jeg mange gange været ovenud pikeret af den prispolitik, som f.eks. restauranter, fødevarebutikker og hele turistserviceapparatet fører, fra midt i juni, til omkring oktober. Men måske synes I, at Dalgas' ord: "Hvad udad tabes skal indad vindes", kan være en endegyldig løsning på den nordjyske "turistkrise"?