Mere markedsføring

Søren er helt på det rene med, at Sæby er en pulserende turistby, men at man altså ikke kan leve af sådan en status alene.

Lars Hofmeister
Søren Frederiksen fra Sportigan ser gerne, at Sæby midtby får flere aktiviteter uden for sæsonen. Foto: Peter Broen
Sæby 1. september 2010 13:05

I Krystalgade ligger sportsbutikken Sportigan, og her hedder indehaveren Søren Frederiksen. - Hvis ikke vi havde juli og december, så var det vist kun indehaverne, der stod tilbage i Sæbys butikker. Jeg mener, vi er nødt til at markedsføre os i en større radius (måske hele Nordjylland) for at trække kunder til uden for sæsonen, siger Søren Frederiksen. Så er spørgsmålet bare, hvad Sæby skal markedsføre sig på, for Søren Frederiksen erkender, at når det handler om priser, så er konkurrencen hård i både Frederikshavn og Hjørring. - Men Sæby er en unik by, der har noget, andre ikke har. Vi skal gøre det til en oplevelse at komme her, siger Søren Frederiksen, som mener, at handelsstandsforeningen er nødt til at komme mere på banen. Det er tydeligt for enhver, at aktivitetsniveauet ikke er særligt højt i år, men Søren Frederiksen håber på, at standarden hæves næste år. - Det kan da godt være, at vi er nødt til at give handelsstandsforeningen flere penge til aktiviteter, for det er vigtigt, at folk har noget at køre efter. I højsæsonen er der ingen problemer, men det er i de stille måneder, at vi fremover er nødt til at være mere kreative, siger Søren Frederiksen.

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...