Mobning på dagsordenen
Mobning kommer på dagsordenen i skolebestyrelsen på Dronninglund Skole i februar.
På december-mødet var Dronninglund Skoles trivselskoordinator Helle Larsen på besøg. Hun var inviteret til mødet som en del af skolebestyrelsens behandling af temaet "mobning". Helle Larsen kunne fortælle, at der på Dronninglund Skole gøres en stor indsats i indskolingen for at forhindre mobning blandt eleverne. 43 elever fra 6. til 9. klasse deltager i legepatruljen, som i nogle frikvarterer kommer ned i en klynge for at lege med de mindste børn. Legen foregår hovedsageligt på legepladsen. De fungerer samtidigt som trivselsambassadører, hvilket vil sige, at de mægler mellem de mindste børn, hvis der opstår uenighed og de trøster børn, som af den ene eller anden grund bliver kede af det. Legepatruljens opgave er også at få de børn med i legen, der står på sidelinjen, og ikke deltager aktivt i en leg. I 0-klasserne kører man forløbet "Fri for mobberi", som er Red Barnet og Mary Fondens forebyggende antimobbe-program. Materialet er samlet i en kuffert og omfatter blandt andet billeder til samtale og oplæg til børnemassage. Her tegner man på hinandens rygge. Helle Larsen informerede også om skolens materiale "Den røde tråd", som beskriver den indsats, skolen gør, for at forebygge mistrivsel blandt eleverne - herunder mobning. Helle Larsens oplæg skal danne grundlag for det videre arbejde med temaet "mobning", som behandles igen i februar. Skolens antimobbe-strategi skal have et serviceeftersyn.
Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.
Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.