Jungledyret Hugo scorer millioner: Nordjysk feriepark slår sin egen rekord

Jungledyret Hugo og aberne Zik og Zak er så populære, at det kan aflæses i regnskabet for Jesperhus' ferie- og blomsterpark på Mors, der kommer ud med sit hidtil bedste regnskab

Jungledyret Hugo er i sandhed en maskot for nordjysk feriepark - den vækker så stor begejstring, at det direkte kan aflæses regnskabet. Arkivfoto: Diana Holm

Jungledyret Hugo er i sandhed en maskot for nordjysk feriepark - den vækker så stor begejstring, at det direkte kan aflæses regnskabet. Arkivfoto: Diana Holm

LEGIND:Børnenes begejstring for jungledyret Hugo og hans artsfæller kan sort på hvidt aflæses i det seneste regnskab for Jesperhus Resort Aps, der står bag både ferie- og blomsterpark på Mors.

For blandt andet med maskottens hjælp kom selskabet ud af regnskabsåret for 2017/2018 med et overskud på knap 3,9 mio. kr. Det er ca. 1,1. mio. kr. bedre end året før.

Direktør Jesper Overgaard kalder selskabets seneste regnskab for det hidtil bedste. For børnenes begejstring for ferieparkens maskot, jungledyret Hugo, kan aflæses i regnskabet. Arkivfoto: Peter Mørk

Direktør Jesper Overgaard kalder selskabets seneste regnskab for det hidtil bedste. For børnenes begejstring for ferieparkens maskot, jungledyret Hugo, kan aflæses i regnskabet. Arkivfoto: Peter Mørk

- Vi er meget tilfredse med regnskabet. Det er vores hidtil bedste resultat. Med hensyn til næste år forventer vi samme niveau, måske lidt over, siger Jesperhus-direktør Jesper Overgaard.

- Det skyldes blandt andet et højere aktivitetsniveau, primært på grund af det gode sommervejr, hvor indtjeningen på madsteder og butikker primært har båret fremgangen, fortsætter han.

Succes i efterårsferien

Derudover peger Jesper Overgaard på, at både for- og eftersæson bidrager positivt til væksten. Især efterårsferien er blevet populær blandt gæsterne, bemærker Jesper Overgaard.

Bruttofortjenesten hos Jesperhus steg i seneste regnskabsår til 38,3 mio. kr. fra 35,8. Det tilskriver Jesper Overgaard blandt andet samarbejdet med en professionel bestyrelse, som sammen med ejerne har sat retningen med en ny strategiplan, som er baggrunden for investeringerne i øjeblikket, og som løbende justeres efter markedstendenserne.

- Vi har gennem de senere år optimeret driften i selskabet. Herunder har der været foretaget målrettede investeringer for at styrke omsætningen og indtjeningen. Det gælder blandt andet investeringen på over syv mio. kroner i Hugo´s Badeland. Derfor er vi også glade for at have opnået et så tilfredsstillende resultat, siger Jesper Overgaard.

Optimeringen har resulteret i tilbud, som de danske børnefamilier har taget godt imod.

- Vi er glade for og tilfredse med, at vores målgruppe, børnefamilierne, tager godt imod vores produkt-palet af oplevelser, hvor udviklingen af vores oplevelsesprodukter i jungledyret Hugo og hans venners eventyrverden tiltaler børnefamilierne i stigende grad, konstaterer Jesperhus-direktøren og tilføjer, at nye oplevelser og værtskab er vigtigt for den fortsatte udvikling af forretningen.

Gennem de seneste tre år har Jesperhus investeret et tocifret millionbeløb i udvikling af publikumsfaciliteterne som led i en tre-årig investeringsplan med først Hugos Badeland og til påske Zik & Zaks Abeland.

- Hvad det næste bliver, løfter vi sløret for til efteråret, siger Jesper Overgaard.

Jesperhus beskæftiger ca. 80 fastansatte og 220 sæsonarbejdere.

Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.