Neglene er det nye statussymbol

s

s

VORES NEGLE HAR fået en helt ny rolle. De er blevet statussymbol. - Det er helt vildt, og vi har kun lige set toppen af isbjerget. Ligesom pigerne er interesserede i smykker, er de interesserede i negle. Deres personlighed kommer ikke kun til udtryk i deres tøj og makeup, siger negleteknikker og indehaver af ¿Nye Negle¿ i Vejle, Tina Corell til Vejle Amts Folkeblad. Det er imidlertid ikke kun kvinderne, der går i langt højere grad end tidligere går op i deres negle. Mænd er også blevet mere forfængelige. - Det kan være én, der har været mekaniker i mange år, og som har en ødelagt negl. Han får lyst til at bliver sælger og er hæmmet af den grimme negl, forklarer Tina Corell. Vejle Amts Folkeblad har talt med en række negleteknikere, og de fortæller alle samme historie. Vi bruger penge på vores negle som aldrig før. - Det er et led i vores fortsatte og udvidede selviscenesættelse. Vi prøver at skaffe os selv opmærksomhed. Det er et af de knappeste goder, vi har, og vi må bruge de midler, vi har til rådighed, forklarer Peter Paludan fra Instituttet for Fremtidsforskning og tilføjer: - Vi fokuserer meget på kvinderne, men i ly af kvinderne, gør mændene det samme. Mænd er en anelse langsommere end kvinder, men mænd vil også i stigende grad sætte sig selv i scene. I begynderfasenInsight Cosmetics Group er en af virksomheder, der mærker tendensen. Virksomheden sælger de produkter negleteknikerne benytter. Ifølge salgschef Minna Lorenzen har Insight Cosmetics Group fordoblet sit salg i løbet af de sidste fem år. Hun ønsker ikke at oplyse omsætningen, men fortæller at Insight Cosmetics group er en af de større spillere på markedet. - Der er masser af negleklinikker og saloner, der popper op lige nu, siger hun og tilføjer, at Danmark dog stadig er langt bagud, når det kommer til det at få lavet negle.

Forsiden