Netværk med skøjterne på

Allan Krog Hansen (t.v.) og Benno Bonde vil gerne skabe større kontakt mellem sponsorerne i AaB Ishockey.

Allan Krog Hansen (t.v.) og Benno Bonde vil gerne skabe større kontakt mellem sponsorerne i AaB Ishockey.

RIGA:De kalder sig selv pucknørder, og derfor er det naturligt at sponsorere AaB Ishockey, men sponsoraterne i skulle helst også kaste mere af sig end en støtte til klubben. Derfor har Benno Bonde og Allan Krogh Hansen samen med nogle andre stiftet B2B - business to business - under erhvervsklubben, for at knytte tættere bånd til de øvrige sponsorer. - Det handler kort og godt om at skabe et netværk. - Det gør det både sjovere at være med, og så kan vi trække på hinanden, så snart der er noget man skal have lavet, siger de to “sponsorfans”. Foreløbig er kun ca. otte-ti sponsorer med, men gruppen har kontakt til op mod 20 andre, som er interesserede i konceptet. - Vi vil gerne aktivere vores sponsorat. - Vi bruger ufatteligt meget tid på ishockey og AaB, og så vil også gerne bruge sponsoratet aktivt, både når det handler om at hjælpe AaB og på andre måder, siger Benno Bonde. Han nævner AaB’s køb af Jens Nielsen som én af de situationer, hvor B2B har været aktive for at hjælpe klubben. Forbilledet er FC København, hvor man har gjort meget ud af at hjælpe sponsorerne til at skabe netværk. - Det har de været geniale til, og vi håber også, at AaB kommer med blandt andet, når vi får den nye skøjtehal, siger Benno Bonde. - Ja, for klubben har jo et unikt brand, så nu gælder det bare om at udnytte det, supplerer Allan Krogh Hansen. Det hele skal dog heller ikke gå hen og blive alt for alvorligt. Blandt andet derfor har gruppen arrangeret en rejse til VM. - Nu har vi været igennem en lang sæson med AaB, og så ville vi gerne slutte af med at få nogle oplevelser med Danmark, siger Benno Bonde. Allan Krogh Hansen nikker bekræftende, for oplevelserne har været gode, og den ni mand store flok, som er afsted har hygget sig gevaldigt. - Det er jo én af de gode ting ved det her, at vi efterhånden også lærer hinanden bedre at kende privat. - Vi er ret hurtigt gået fra at have vores firmasponsorater til også at hygge os sammen privat. - Og vi er gode til at have det sjovt sammen, siger Allan Krogh Hansen.