Norsk utilfredshed med Skagen Feriebolig

TURISME:Jeg læste med interesse artiklen i NORDJYSKE om Skagen Feriebolig ”Gæster sure over Skagen ophold”. Min familie og jeg lejede denne sommer også hus af Skagen Feriebolig. Det bliver nok sidste gang. Vi lejede et hus,Sct. Laurentii Vej 151, hvor det var annonceret på internett med svømmebassin. Stor var skuffelsen, da vi ved nøgel-overtagelse blev gjort opmærksom på, at svømmebassinet ikke var i brug. Ruth Houkjær sagde kort ”Åh, er I også en nogle af de nordmenn, der ikke er blevet fortalt, at dette ikke er i brug. Sådan har det været i over et år”. Vi er da noget forundret over, at man ikke har ændret sin hjemmeside, hvor det tydelig kommer frem, at der er et svømmebassin. Ruth Houkjær var for så vidt enig, at det var ikke så smart, men havde ingen kommentarer udover det. Børnenes skuffelse fik vi ordnet, men mest irriterede vi os over den utrolig arrogante måde, vi blev behandlet på hos Skagen Feriebolig. Jeg er ofte i Skagen, både i ferie og arbejdsmæssinge sammenhænge. Jeg har ikke oplevet lignende hverken før eller efter sommerens skuffelser med Skagen Feriebolig. Da svømmebassinet ikke kunne benyttes køpte vi et barne-bassin, som vi ville fylde med vand fra hanen. Overraskelsen var stor, da vandet var brunt som te. Skagen Feriebolig ville ikke høre om dette. De trodede os nærmest ikke, og ville heller ikke se på billeder, vi tog af vandet inde og ude for at illustrere forskellen. ”Sådan er det i Skagen” blev vi spist af med fra Ruth Houkjær. Til sidst fik vi at vide, at vandet var meget brunt i Skagen, men at der ikke var noget at gøre ved det. Da vi ankom til boligen var der fyldt med affald i skraldespanden, der var også flere fyldte poser stående ved siden af. Vi spurgte, om ikke det var rimelig, at der var tømt for affald, når det kom nye gæster. ” Tag I jeres affald med jer, når I rejser?” blev vi da spurgt af Ruth Houkjær. Det gjorde vi så heller ikke, som resulterede i, at hun ringede til mig, efter at vi var rejst hjem og skældte mig ud i telefonen for at vi ikke havde ryddet efter oss. Vi havde betalt for, at de skulle vaske og gøre rent, og rigtignok efterlod vi også vors affald og nogle flasker. Ruth Houkjær mente, at hun skulle bruge tre personer seks timer hver for at gøre det klart til de næste gæster. Vi blev beskyldt for at have flyttet om på alt i hele huset, og den påstand genekender vi i, at flyttede et bord ude på badeværelset for at have noget at stille fra på. Vi satte det ikke tilbage på plads tilbage på anden sal, men resten stod ved afrejse, som da vi kom. Jeg må indrømme, at jeg på dette tidspunktet ikke orkede at have så meget mere med denne person at gøre, så jeg gav klart udtrykk for, at Ruth Houkjær nu gik langt over stregen, noget hun ikke lod til at tage sig af, så jeg lagde røret på. Skagen Feriebolig beholdt mit depositum på 1000 danske kroner uden videre kommentarer. Dette er jo bagateller i den store verden, men i den grad der nu fokus på Skagen Feriebolig og deres servicegrad, syntes jeg, at dette også bør være med i betragtningen. Vi har forelagt dette læserbrev for Skagen feriebolig, som ikke ønsker deres forklaring på klagen bragt i avisen.