Aalborg

NT roser Monica

NT er glad for, at sagen fik et punktum, men Connex vil ikke svare på, om det får nogle konsekvenser for chaufføren

Ole Schleemann, køreplanschef hos NT, roser Monica Ottosen for hendes indsats, der førte til, at man fandt chaufføren.arkivfoto: niels meredin

Ole Schleemann, køreplanschef hos NT, roser Monica Ottosen for hendes indsats, der førte til, at man fandt chaufføren.arkivfoto: niels meredin

AALBORG:Hos Nordjyllands Trafikselskab (NT) er man glad for, at man nu har fundet frem til den chauffør, der fik døren til at klemme sammen om armen på Monica Ottosens 2-årige datter. - Det er jo ikke en særlig tilfredsstillende episode for os. Derfor er vi glad, at der er skabt klarhed og at chaufføren har erkendt og beklaget, siger Ole Schleemann, køreplanschef i NT. Sagen startede som bekendt allerede i april måned, hvor Monica Ottosen sendte sin første klage over episoden til NT. En medarbejder håndterede sagen, men her gik sagen i hårdknude i forbindelse med nogle mails, der muligvis gik tabt i cyberspace og så en påskeferie, der betød, at NT pludselig ikke ville foretage sig mere i sagen, da der nu var gået for lang tid, at det kunne være svært for chaufføren at huske episoden. Det kunne han, har man så efterfølgende kunne konstatere, og Ole Schleemann er da heller ikke bleg for at sende ”en buket roser” til Monica Ottosen i forbindelse med opklaringen, ligesom han i brevet skriver, at ”både fra entreprenørens og fra NT’s side skal der lyde et stort undskyld”. - Det betød, at chaufføren gik til bekendelse og dermed undgik vi, at alle chauffører kom i søgelyset, siger Ole Schleemann. NORDJYSKE har snakket med driftskoordinator Claus Børsting fra Connex, men han ønskede ikke at kommentere sagen lige nu. NORDJYSKE kunne derfor ikke få svar på om det har fået nogle konsekvenser for den pågældende chauffør, at han for det første lukkede døren, så en 2-årig pige fik armen i klemme samt at han løj om det, da han blev konfronteret med episoden første gang.