EMNER

Ny avis skal være vægtstang for medlemsfremgang

HJØRRING:En af de første ting, den nye cityforening besluttede under sin første generalforsamling sidste år, var at undersøge mulighederne for at sende sin egen annoncefinansierede, husstandsomdelte avis på gaden. Det blev til den City Avis, som godt 32.000 husstande nu har modtaget siden efteråret - som Cityforeningen og Hesselberg Reklame, Hjørring står bag udgivelsen af. I princippet var udgangspunktet, at kun medlemmer af Cityforeningen skulle kunne annoncere i avisen, hvilket dog ikke har været praksis endnu. Men det bliver måske ændret. - Personligt ser jeg gerne, at det bliver et krav at man skal være medlem for at kunne annoncere i avisen, siger næstformand i Cityforeningen, Morten Kjær. Han mener, at avisen kan, og måske skal, bruges som et argument overfor de butikker, som ikke umiddelbart ønsker at melde sig ind i Cityforeningen - udfra et motto, der kunne lyde:"Meld dig ind og få billige annoncer". - Og så er det jo altså også sådan, at en del af den omsætning, der lægges i avisen, kommer medlemmerne tilgode - både i form at tilbagebetaling og en øget markedsføring, siger han. I øjeblikket modtager borgerne iHjørring tre gratis annonceaviser hver uge - nemlig Vendelbo Posten, der udgives af NORDJYSKE Medier, City Avisen, der altså udgives af Cityforeningen og Hjørring Avisen, der udgives af PK Reklame. Og det er i overkanten, mener Morten Kjær. - For borgerne ville det nok være bedre med een stor avis, og det er jo klart, at effekten af de mange annoncer bliver mindre, når de spredes i tre aviser. Men omvendt er konkurrence jo altid godt, og Cityforeningen vil da bruge vores avis aggressivt i det nye år, siger han. Foreløbig er City Avisen planlagt til at skulle udkomme hveranden uge hele 2005 - og der er ingen planer om, at avisen ikke også skal udkomme efterfølgende.