Ny tøjsponsor forgylder AaB

Med elitehold i tre publikumsvenlige idrætsgrene er AaB blevet ekstra attraktiv for potentielle tøjsponsorer, og klubben høster nu for alvor gyldne frugter af den trestrengede satsning.

En ny fælles tøjsponsor for fodbold, håndbold og ishockey er lige på trapperne, og såvidt NORDJYSKE erfarer bliver det Hummel, der efter sommerferien skal klæde AaB'erne på for et rekordstort millionbeløb. - Det er korrekt, at vi har lavet en rigtig god aftale med en tøjsponsor, siger AaB's koncerndirektør Tom Matthiesen, der dog afviser at røbe navnet på samarbejdspartneren eller andre detaljer, før klubben præsenterer engagementet på et snarligt pressemøde. Sønderjysk parallel Efter en årrække som tøjsponsor for DBU må Hummel afgive fodboldlandsholdet til Adidas efter EM-slutrunden i Portugal til sommer, og firmaet intensiverer i stedet indsatsen på klubplan, hvor Hummel i forvejen er engageret i AGF i superligaklubberne AGF, Frem og FC Nordsjælland samt på håndboldfronten i ligaklubberne Aalborg DH, Fox Team Nord, Århus SK, Århus GF, Bjerringbro FH og Team Tvis Holstebro. I England har Hummel fornylig sikret sig kontrakt med Premier League klubben Aston Villa, der råder over den danske landsholdsmålmand Thomas Søensen. Et engagement med AaB vil falde fint i tråd med den aftale, Hummel i sidste uge indgik med Sønderjysk Elitesport. Her er der tale om den hidtil største sponsorkontrakt i Sønderjylland, og aftalen indebærer, at alle Sønderjyskes elitehold i fodbold, håndbold og ishockey i de næste fem år skal spille i specialdesignet tøj fra Hummel, der desuden leverer beklædning til alle moderklubbens hold. AaB har hidtil haft forskellige tøjsponsorer i sine tre idrætsgrene - Adidas i fodbold, Puma i håndbold og Bauer-Nike i ishockey. Siemens fortsætter Udover det givtige tøjsponsorat kan AaB glæde sig over, at superligaholdets hovedsponsor Siemens synes indstillet på at forlænge den fire-årige kontrakt, der udløber til sommer. - Vi hart haft positive forhandlinger med Siemens, og det ligner en forlængelse. Vi mangler kun at få enkelte brikker på plads, oplyser Tom Matthiesen. Den tyske elektronikgigant udtrykte i sin tid forventninger om, at AaB bl.a. kunne profilere firmaets mobiltelefoner gennem europæisk deltagelse, men selv om det hvert år er glippet for klubben at kvalificere sig til en europæisk turnering, har Siemens tilsyneladende været så tilfreds med samarbejdet, at AaB får lov til at blive inde i varmen. AaB kalkulerer i år med en samlet sponsorindtægt på 40 mio. kr. for hele koncernen.