Hirtshals

Nyt website på Oceanarium

Satser med virtuel rejse i Alle Tiders Nordsø

Arkitekt Søren Roberts Lunds tegning af projektet.

Arkitekt Søren Roberts Lunds tegning af projektet.

15. maj kan det fremtidige publikum få en forsmag på, hvad fornyelsesprojekt Alle Tiders Nordsø hos Nordsøen Oceanarium går ud på. Så går et nyt og anderledes website for projektet i luften, hvor børn og voksne kan komme med på en virtuel ekspedition med frontfiguren Skipper gennem Nordsøen. Websitet skal medvirke til at skaffe Nordsøen Oceanarium nye markedsandele indenfor oplevelsesindustrien, når Alle Tiders Nordsø er indviet. Vandt opgaven - Vi er meget begejstrede for at have vundet denne opgave. Nordsøen Oceanarium er lig med viden og en række fantastiske oplevelser, og målet er at skabe et ikon, der kan gøre Nordsøen kendt som Nordeuropas største og mest oplevelsesrige akvarium, siger Rikke Agersnap, digital producer i det århusianske reklamebureau envision. Firmaet er gået til opgaven ud fra mottoet Intet er utænkeligt, og det er med det udgangspunktet for opgaven at skabe sammenhæng mellem udstillinger, de nye akvarier og websitet. - Vores opgave er at være med til at skabe den besøgende en unik, levende oplevelse, og gøre hjemmesiden til en del af den samlede oplevelse før, under og efter et besøg i oceanariet, forklarer Rikke Agersnap. Dørene til de nye akvarier med forskellige temaer om Nordsøen åbner 5. juni, hvor der også vil være nye interaktive trykfølsomme skærme, hvor besøgende kan få viden om de forskellige destinationer.