Øget fokus på trivsel

Muldbjergskolens nye inspektør Jakob Borup sætter trivsel først og vil styrke samarbejdet om den enkelte elev.

1
Galleri - Tryk og se alle billederne.

Samarbejdet om den enkelte elev skal styrkes, mener Jakob Borup.Foto: Kurt Bering

Jakob Borup har lavet et comeback på Muldbjergskolen og fået en permanent aftale. Han har fra 1. april kunne strege ordet 'konstitueret' i sin titel, så han nu er skoleinspektør på Muldbjergskolen. Det har været frem og tilbage for Jakob Borup i det seneste år. 1. februar 2009 startede han som skoleleder på Løkken Centralskole efter godt otte år som souschef på Muldbjergskolen. Men 1. december 2009 var han igen tilbage på Muldbjergskolen, hvor han blev konstitueret skoleinspektør, og siden har Løkken Centralskole håbet, at han igen ville returnere. - Vi var glade for ham og ville gerne have haft vores leder tilbage. Men jeg har stor forståelse for hans beslutning og ønsker ham stort tillykke, siger skolecenterleder i Løkken Skolecenter, Michael Pihl Slot. Jakob Borup glæder sig til arbejdet på Muldbjergskolen, som han kalder unik. - Det er noget særligt, at skolen har mange specialklasser. Det betyder, at der er mange forskellige kompetencer blandt personalet, fordi der er mange forskellige elevtyper. Skolen har mange muligheder, siger Jakob Borup, som også ser mange ligheder mellem sine egne værdier og skolens. - Den er rummelig og mobbefri, og det er vigtigt at have gode rammer, som skaber tryghed for eleven. Trivsel kommer først, bagefter fagligheden, mener Jakob Borup. Glædelig overraskelse Der er blevet taget godt i mod den nye inspektør. Således deltog både elever og lærere i et arrangement onsdag formiddag for at markere ansættelsen af Jakob Borup. - Det er jo ikke hver dag, man får ny inspektør, så vi ville gerne markere det og overraske ham, siger pædagogisk leder på Muldbjergskolen, Hanne Munk. Allerede inden da havde Jakob Borup følt sig mere end velkommen. - Det har været fantastisk. Jeg har mødt en utrolig hjertevarme fra både elever, lærere og forældre, siger han. Styrke samarbejdet Han håber på at kunne styrke forholdet mellem elever, lærere og forældre gennem øget samarbejde. - Jeg vil gerne styrke skole-hjem samarbejdet og hjælpe den enkelte elev til at få det som godt som muligt, for det smitter af på de andre elever, siger Jakob Borup. Han er 37 år og dermed en ung skoleinspektør, men med seks børn i alderen 20 måneder til 16 år kender han skolesystemet både foran og bagved skrivebordet. - Den ældste er på vej videre fra folkeskole, så jeg har oplevet på egen krop, hvordan det er at være forældre i skolesystemet, siger Jakob Borup og understreger, at døren på hans kontor altid er åben for både lærere, elever og forældre.