EMNER

Pænt besøgstal trods smal markedsføring

DRONNINGLUND:- Besøgstallet ser pænt ud med mange gæster udefra i forhold til vores målsætning, siger Jette Abildgaard, der er daglig leder af Dronninglund Kunstcenter. Sidste år var der 12.000 gæster, og halvvejs inde i sæsonen i år har der været cirka 6000. Kunstcenteret drives af lokale hænder med økonomisk støtte af borgere, virksomheder og fonde. - Det er svært at få råd til en bredere markedsføring, der kunne tiltrække endnu flere turister. En svensker sagde en dag til mig: "Det er ikke meget væsen, I gør ud af Jer selv." Den udtalelse viser, at markedsføringen ikke er bred nok. Situationen er den, at de folk, der kommer her får en stor oplevelse, men hvis muligheden for at markedsføre os var bedre, ville vi kunne trække endnu flere til, siger Jette Abildgaard og fortsætter: - Et fast årligt kommunalt tilskud givet forholdsmæssigt i lighed med, hvad andre kommuner gør, ville kunne give os det løft, der skal til for at vi komme længere ud med budskabet om vores eksistens. Retail Institute Scandinavia, som er en konsulentvirksomhed, der beskæftiger sig med detailhandel, forbrugere og mærkevarer, har dog lagt mærke til kunstcenteret. De har udpeget stedet, som et fyrtårn i området. - Det er et skulderklap, at de bruger os som et godt eksempel på noget, der er med til at gøre kommunen kendt, siger Jette Abildgaard.