Parat til øretævernes holdeplads

39-årige Torben Stampe Henningsen ansat som brand-manager

HJØRRING:Mandag 8. september begynder Torben Stampe Henningsen som Informations- og brandmanager i Hjørring Kommune. Dermed opfylder han begyndelsen på hvad der kunne kaldes 2. kapitel i kommunens plan om at Hjørring skal markedsføres i det ganske land som noget helt særligt. 1. kapitel blev overstået i august 2002, da Hjørring Kommune præsenterede seks nøgleord, som illustrerer Hjørring - og offentliggjorde ideen om at ansætte en brand-manager til at gennemføre en udvidet kommunal markedsføring. I første omgang var der ikke budgetteret med den ekstra udgift, men dette kom på plads tidligere på året, således at den nye medarbejder er sikret indtil udgangen af 2005. Alsidig baggrund Den nye informations- og brand-manager er uddannet cand. negot fra Syddansk Universitet i 1994, og skulle en læser eller to føle sig usikker overfor sådan en størrelse, handler det om en fem-årig uddannelse, hvor de studerende på engelsk og tysk beskæftiger sig med international turisme og fritidsmanagement. Torben Stampe Henningsens første job var som marketing- og eksportkoordinator på Astor Møbler i Stilling, hvorfra han kom til DTF Travel, Hjørring som regionschef.. Hans seneste stilling var på Midt-Nord Turisme, Aabybro, hvor han var marketingkoordinator. Han er gift med en praktiserende læge, der arbejder i Brønderslev og med hvem har har tre børn i alderen tre, seks og otte år. Og så bor han og familien i Hjørring. - Vi flyttede hertil, da jeg arbejdede for DTF Travel, og min kone var på Sygehus Vendsyssel. Og vi har valgt at blive boende, fordi vi ganske enkelt betragter Hjørring som en by, der har det jeg og min familie har brug for, siger han. Manden i midten Torben Stampe Henningsen betegner sit nye job som en spændende stilling, han selv skal være med til at definere. - Jeg ser det som et job, hvor vi har handel, erhvervsliv og turisme som tre hovedpunkter - og hvor jeg skal befinde mig i midten og være med til at koordinere tiltag på tværs, siger han. Torben Stampe Henningsen er helt bevidst om, at hans nye job kan være øretævernes holdeplads, fordi alle ideer og tiltag skal godkendes politisk - og vil være i offentlighedens bevågenhed, men det tager han med ophøjet ro. - Jeg er fra Midt-Nord Turisme vant til, at der er mange til at bestemme, siger han. Den første tid i det nye job vil Torben Stampe Henningsen bruge til at danne sig et overblik over både Hjørring Kommune og over de samarbejdspartnere, som skal danne rygraden i det fremtidige arbejde med at markedsføre kommunen.