Perfekt timing for tv-reklamer

Blokhus 7. juni 2003 08:00

AABYBRO: Halvdelen af danskerne vil holde ferie herhjemme i år - og hovedparten af dem har endnu ikke bestilt den. - Timingen er derfor perfekt, når tv-reklamerne for "Jylland fra midten og op" ruller over skærmene i de næste to uger, mener direktør Jørgen Hansen fra Midt-Nord Turisme. Han henviser til en undersøgelse fra PLS Rambøll, som for nylig satte fokus på danskernes planlægning af årets sommerferie. Resultatet var, at halvdelen af os i år vil holde sommerferie hjemme i kongeriget, mens kun 34 procent vil til udlandet. Og af dem, der vil blive hjemme, har 74 procent endnu ikke bestilt ferien. Med andre ord finder Jørgen Hansen, at det er det helt rigtige tidspunkt atter at minde danskerne om Nord- og Midtjyllands herligheder. Ligesom i de to første runder er der spots fra Destination Toppen af Danmark, fra Thy-Mors, fra Himmerland, fra Jammerbugten og fra Viborg-egnen. Endvidere er der spots, som indrykkes i samarbejde med DanParcs og Fårup Sommerland. Erfaringerne fra første og anden runde tidligere på året har været gode. Efter hver runde har Gallup spurgt et repræsentativt udsnit af den danske befolkning, om de kunne huske at have set reklamerne, og det svarede henholdsvis 59 procent og 62 procent ja til. Målet efter tredje runde er, at 70 procent af danskerne kan huske at have set reklamerne.

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...