EMNER

Posten ta'r telefonen

1
Galleri - Tryk og se alle billederne.

Registrering er en af de ting, mobilen benyttes flittigt til.

NORDJYLLAND:Samtlige de 14.000 postbude, der er ansat i Post Danmark, er begyndt at tage telefonen - med på arbejde. Post Danmark har nemlig taget mobilen i brug som et redskab til at optimere logistikken - at få posten bragt ud så hurtigt og effektivt som muligt. Postbudene bruger blandt andet telefonerne til at registrere, hvor og hvornår de afleverer posten, og hvad de laver hvornår. Det har de gjort siden november i fjor, hvor de første postbude blev udstyret med arbejdstelefoner. 50 bude i Hobro har haft æren af at være forsøgskaniner for de mange funktioner, som efterhånden er indbygget i telefonerne. - Det går rigtig godt, men desværre har indførelsen af mobilerne haft én kedelig bieffekt for Post Danmarks image: Folk tror, at postbudene står og sms'er eller ringer privat, når de bruger telefonerne ude på ruten, og det har affødt en del harske bemærkninger. - Men der er altså ingen grund til at se skævt til postbudet, når han eller hun telefonerer - tværtimod, fastslår Susanna Bendixen, informationskonsulent hos Post Danmark Nordjylland. Post Danmarks bestræbelser på at effektivisere postgangen skal ses i lyset af den stigende konkurrence på området, hvor liberaliseringen har givet adgang for andre aktører.