Pr-kampagne for portal

Teatre i Nordjyllands Amt går sammen om fælles kampagne

HJØRRING:Teatersalen på Vendelbohus var i går omdannet til en virkelig udgave af internetportalen www.teaternordjylland.dk. I salen var der opstillet otte borde, der hver repræsenterede de professionelle teaterudbydere, der findes i Nordjyllands Amt. Teaterfællesudvalget i Nordjyllands Amt havde inviteret til præsentation af et nyt teaterlogo, som i annoncer og radiospots skal gøre opmærksom på portalen, som kan fortælle, hvad de forskellige teatre spiller og hvornår. Det nye logo er tegnet af Leo Griffin, som selv fortalte om den lille maske, der repræsenterer såvel det tragiske som det komiske i teatret. - Teatret er noget flygtigt, noget øjeblikkeligt. Der er både det sure og det glade. Det logo, jeg har lavet, kan være en eksplosion, et blad der falder ned, et solstrejf, en rutchebane eller det kan være et splash, fortalte Leo Griffin. - Vi kalder den en teateramøbe, sagde Ole Bent Larsen, Hobro Teater, som er formand for fællesudvalget. - Det er så dejligt, at I har taget det her initiativ, sagde Waage Sandø, som er chef for Det Danske Teater. - Ved denne portal kan man få fat i det spontane teaterpublikum, som er mere og mere på vej frem, fastslog Waage Sandø. Han fortalte de fremmødte teaterfolk om Det Danske Teaters 40 års jubilæum, der fejres med den specielle forestilling: Det bliver ikke med mig som Ofelia. - Det er en revykomedie, som i enkelte bidder skildrer 40 år i teatret. Den er skrevet af Adam Price og Jesper Malmrose til lejligheden, og den bliver meget morsom. Der er premiere i Horsens 26. september og 4. oktober spiller vi i Hjørring. Ialt skal forestillingen opføres 70 gange, sagde Waage Sandø. Det Danske Teater er landets største teaterudbyder. Siden starten for 40 år siden er der spillet 300 forestillinger - kun ti har været sat op flere gange. Den fælles teaterportal er designet af Jesper Holme-lund, Hjørring.