Den Danske Bank Lukker sidste filial i Vesthimmerland

Opretholder dog automat og mødelokaler i Aars

Lasse Damsgaard
Den Danske Bank opretholder sin hæveautomat i Aars. Arkivfoto
Pengeinstitutter 14. februar 2017 21:00 - Opdateret 15. februar 2017 09:00

AARS: 5. maj er det slut - Danske Bank lukker sin sidste afdeling i Vesthimmerland. Det er afdelingen i Aars, som flytter til Viborg.

Dog beholder banken mødelokale i Himmerlandsgade 73 i Aars, så kunderne fortsat lokalt kan få et møde med en rådgiver.

- Vi har forståelse for, at nogle kunder har svært ved fysisk at møde os i Viborg, og flere er endnu ikke parate til at holde møder med os over nettet. Dem vil vi gerne komme i møde og tilbyde, at de fortsat kan holde møde med os i Aars, siger Jeppe Korreborg Pedersen, filialdirektør i Danske Bank i Aars.

Han forventer, at der bliver et eller to mødelokaler i Aars, som kunder og rådgivere fremover kan bruge til rådgivningsmøder, der er aftalt i forvejen.

To af de fire rådgivere i Aars flytter med til Danske Banks afdeling på Sct. Mathias Gade 52 i Viborg. De to andre rådgivere flytter med til Danske Banks afdeling på Algade 53 i Aalborg.

Ifølge Jeppe Korreborg Pedersen, der selv følger med til Viborg, er det helt op til kunderne, hvilken afdeling de ønsker at blive tilknyttet i fremtiden.

Han oplyser, at pengeautomaten foreløbig bliver på sin plads i Aars, så det er muligt at hæve både danske kroner og euro 24 timer i døgnet. Danske Banks privatkunder kan også fortsat hæve og indsætte penge samt betale regninger i postbutikken i Kvickly på Markedsvej 3 i Aars.

Jeppe Korreborg Pedersen lægger ikke skjul på, at det er svært at holde fast i en filial med kun fire ansatte.

- Vi er meget sårbare ved sygdom, barsel eller barnets første sygedag, siger filialdirektøren, der med flytningen til satser på at kunne give kunderne bedre rådgivning.

- Kravene til rådgivernes faglige kompetencer er større end nogensinde - og de bliver ikke mindre i fremtiden.

Jeppe Korreborg Pedersen hæfter sig ved, at et stigende antal kunder i dag også bankens digitale løsninger til at klare hverdagens bankforretninger.

Og mange kunder har også taget bankens tilbud om møder over nettet til sig, hvor de får den samme personlige rådgivning.

- Vores opgørelse fra så sent som sidste uge viser, at 35 procent af vores møder er møder over nettet, siger Jeppe Korreborg Pedersen.

chat_bubble Kommentarer keyboard_arrow_down

Log ind for at kommentere.
Henter artikler...

Her ville vi gerne vise dig forslag til flere artikler, men pga. din Adblocker kan vi ikke gøre det!

Her ville vi gerne vise dig forslag til artikler fra vores magasiner, men pga. din Adblocker kan vi ikke gøre det!

Seneste nyheder

Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...